شناسهٔ خبر: 14979069 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

حمله داعش به پایگاه مزدوران عربستان در «عدن» یمن با ۷۱ کشته و ۹۸ زخمی

صاحب‌خبر -
 

سرویـس خــارجی: انفجارخودروی بمب‌گذاری شده در پایگاه مزدوران سعودی در شمال شهر عدن، ۷۱ کشته برجا گذاشت.

در همین رابطه، شبکه خبری «العربیه»، گزارش داد: این انفجار که در یک مرکز جذب نیرو برای ائتلاف سعودی در منطقه «السنافر» در شمال عدن روی داد، ۹۸ زخمی نیز به همراه داشته است.گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.در چنین شرایطی، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع نیروهای وابسته به عربستان سعودی را در شرق صنعا و استان مارب در مرکز این کشور هدف حملات موشکی و توپخانه ای خود قرار دادند.همچنین شبکه خبری المسیره به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که ارتش یمن محل تجمع نیروهای سعودی در منطقه «الحول» در شهر« نهم » در شرق صنعا را هدف قرار دادند که در جریان آن شماری از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند.

در همین حال، نیروهای ارتش یمن با گلوله باران محل تجمع نیروهای سعودی، پیشروی آنها به سمت منطقه «کهبوب» در جنوب استان «تعز» را ناکام گذاشتند.از طرفی، دو نظامی سعودی توسط تک تیراندازان ارتش و کمیته های مردمی یمن در «ملحمه» واقع در «الخوبه» جیزان عربستان کشته شدند.یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز چندین موشک را به تجمع نیروهای سعودی در منطقه«السدیس» در نجران عربستان شلیک کرد.

در چنین شرایطی، منابع یمنی در عدن فاش کردند عربستان سعودی برای حفظ مرزهای خود در استان نجران، به مزدوران منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی این کشور در عدن متوسل شده است.دراین راستا، شبکه خبری المسیره گزارش داد: ۵۰۰۰ نفر از مزدوران منصور هادی در عدن، این شهر را به سمت بندر «عصب» واقع در جنوب اریتره ترک کردند تا از آنجا برای جلوگیری از پیشروی بیشتر نیروهای یمنی در خاک عربستان، به نجران منتقل شوند.

ازطرفی، برخی منابع خبری اعلام کردند: جان کری، وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به عربستان با درخواست این کشور برای حمله زمینی به یمن مخالفت کرده است.

در همین حال ، جنگنده‌های سعودی یک مجتمع مسکونی کارگران کارخانه شکر را در منطقه «رأس عیسی» در استان «الحدیده» واقع در غرب یمن هدف قرار دادند که ۳۰ کشته و زخمی بر جا گذاشت .

از سوی دیگر ، جنگنده های ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان در حملات شدیدی، ۴۰ مرتبه مناطق مختلف استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کردند که بر اثر آن شش غیر نظامی کشته شدند.

در تحولات سیاسی نیز، شورای عالی سیاسی یمن در نشستی که در کاخ ریاست جمهوری این کشور در صنعا برگزار شد اعلام کرد: با از سرگیری مذاکرات صلح موافق است مشروط بر آنکه تجاوز عربستان سعودی به یمن و محاصره مردم این کشور به طور کامل متوقف شود.در چنین شرایطی، اعضای هیأت انصار‌الله به ریاست «محمد عبدالسلام» برای تایید و شناساندن شورای سیاسی تشکیل شده در یمن، عمان را به مقصد بغداد ترک کردند.در این رابطه، منابع خبری گفتند: این سفر علاوه بر عراق شامل چند کشور دیگر خواهد شد و قرار است طی آن انصارالله با سفر به عراق، سوریه و لبنان تأیید این کشورها در خصوص شورای سیاسی تشکیل شده از سوی انصار الله و کنگره مردمی را جلب کند .

*کویت

دولت کویت از رایزنی ها برای جلب موافقت کشورهای آسیایی جهت کسب کرسی عضویت غیر دائم در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.در همین رابطه، رسانه های خبری اعلام کردند: دولت کویت در راستای تحقق این مهم رایزنی های

گسترده ای را با سازمان ها و نهادهای کشورهای آسیا و پاسفیک در سازمان ملل صورت داده و موافقت آنها را برای حمایت از عضویت خود جلب کرده است.

*بحرین

«حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در اولین سفرش به ترکیه پس از هشت سال، با

« بینالی ییلدیریم» نخست وزیر این کشور در استانبول دیدار و با وی درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.در این دیدار «نومان کورتولموش»، سخنگوی دولت ترکیه، «نهاد زیبکچی»، وزیر اقتصاد و «سلیمان سویلو» وزیر کار ترکیه نیز حضور داشتند.

*عربستان

رژیم سعودی ۲۷ نفر از مسیحیان لبنانی را به دلیل انجام مراسم مذهبی مسیحیت و خواندن کتاب انجیل در منازلشان در محله «العزیزیه» واقع در شهر مکه بازداشت و مجبور به بازگشت به لبنان کرد‌.

نظر شما