شناسهٔ خبر: 14977490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار کوتاه استان خوزستان

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهید محمد ظهیری/افتتاح ۴ زمین چمن مصنوعی در اهواز

R41468/P1377

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهید محمد ظهیری و افتتاح ۴ زمین چمن مصنوعی در اهواز از مهم‌ترین عناوین اخبار کوتاه در‌ خوزستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، همزمان با هفته دولت ساختمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شماره یک هندیجان جنوبی به بهره برداری رسید.

به گفته فرماندار هندیجان، این ساختمان با اعتبار 5 میلیارد و 500 میلیون ریال ساخت و تجهیز شد و همزمان با هفته دولت به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهید محمد ظهیری

در آیینی معنوی مزار شهید محمد ظهیری، جوان ترین شهید مدافع حرم اهواز غبارروبی و عطرافشانی شد.

در این آیین که با حضور جمعی از جوانان و نوجوانان اهوازی در حرم مطهر حضرت علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد، مزار این شهید مدافع حرم اهوازی گلباران شد.

شهید محمد ظهیری، از شهدای مدافع حرم خوزستان در دهمین روز از بهمن ماه سال 1368 به عنوان سومین فرزند خانواده ظهیری در منطقه منبع آب کلانشهر اهواز به دنیا آمد و بعد از برادرانش مهدی و احمد دوباره شادی را برای خانه پدری به ارمغان آورد.

این تکاور دلیر اهوازی در مهرماه سال گذشته برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) عازم کشور سوریه شد و در روز جمعه اول آبان ماه سال 1394 هجری خورشیدی مصادف با تاسوعای حسینی سال 1437 هجری قمری در درگیری با نیروهای تکفیری در حلب سوریه به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم پس از انتقال به خوزستان، در ظهر روز جمعه هشتم آبان ماه مطابق با 16 محرم با حضور علما و، خانواده معظم شهدا و مردم شهیدپرور بعد از نمازجمعه اهواز از مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این کلانشهر بر دستان نمازگزاران اهوازی تشییع شد.

پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید ظهیری به حرم حضرت علی بن مهزیاری اهوازی منتقل شد و در کنار هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس و پایین مزار شهید محمدعلی چم‌حیدری و مزار طلبه شهید سید مرتضی شفیعی در منزلگاه ابدیش آرام گرفت.

افتتاح راه روستایی در رامشیر

راه روستای سن به طول یک هزار و 250 متر و با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 200 میلیون ریال همزمان با هفته دولت افتتاح شد.

در آیین بهره برداری از این راه روستایی پوریا دشتی زاده معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، سعید فیوضی فرماندار رامشیر ،حجت الاسلام و المسلمین معرف، امام جمعه رامشیر، علی خان‌بگی رییس اداره راه و شهرسازی رامشیر و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

تحقق آرزوی «امل» 8 ساله در اهواز

امل دختر 8 ساله ای اهوازی که مبتلا به سرطان است، در حاشیه نمایشگاه هفته دولت توسط سازمانهای مردم نهاد و حمایت استانداری خوزستان به آرزوی خود رسید.

امل آرزو داشت تا ملکه شهر و در قامت پرنسسی زیبا سوار بر کالسکه شود که این آرزو همزمان با هفته دولت و سالروز شهادت مظلومانه شهید رجایی و شهید باهنر محقق شد.

مسابقه عکاسی من طبیعت را دوست دارم

نوجوانان فعال کانون خوزستانی شرکت‌کننده شرکت‌کننده در اردوی تابستانی کانون پرورش فکری در مسابقه عکاسی "من طبیعت را دوست دارم" شرکت کردند.

نوجوانان خوزستانی از سوژه‌های طبیعت گردیشان در منطقه مال آقا شهرستان باغ‌ملک عکس‌برداری کردند و عکس‌های خود را به هیئت داوران تحویل دادند.

تمدید بیش از 14 پروانه کاربرد علامت استاندارد

مدیرکل استاندارد خوزستان از تمدید 14 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در مرداد ماه امسال در استان خوزستان خبر داد.

رضا دهدشتی‌زاده اظهار داشت: پروانه های استاندارد تمدید شده در زمینه‌های مختلف از جمله مصالح ساختمانی، صنایع غذایی، کشاورزی و برق و الکترونیک هستند.

آغاز توزیع کتب درسی در هفتگل

توزیع کتب درسی دوره دبیرستان در کتاب‌فروشی‌های شهرستان هفتگل آغاز شد و عاملان توزیع کتاب‌ها دوره اول و دوره دوم دبیرستان را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

یکی از محل‌های توزیع کتب درسی در هفتگل کتاب‌فروشی مهدی واقع در خیابان امام خمینی (ره) نبش خیابان شهید غلامرضا کاظمی است که دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به آن کتب خود را تهیه کنند

بهره برداری از مرغداری 20 هزار قطعه‌ای

یک واحد مرغداری با ظرفیت 20 هزار قطعه جوجه در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع و زیربنای 2 هزار و 50 متر مربع با اعتبار 8 میلیارد و 100 میلیون ریال از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی با مشارکت بخش خصوصی  ساخته شد و همزمان با هفته دولت آغاز به کار کرد.

این مرغداری قابلیت تولید 300 تن مرغ گوشتی در 6 دوره جوجه ریزی را دارد و  5 نفر به طور مستقیم و هشت نفر را به طور غیر مستقیم در آن مشغول به کار کرده است.

معرفی سرمربی تیم امید استقلال خوزستان

از سوی مدیران باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال خوزستان سرمربی تیم امید این باشگاه معرفی شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

بر این اساس بهنام بهمئی از ورزشکاران و مربیان به عنوان سرمربی تیم جوانان استقلال خوزستان معرفی شد.

طبیعت‌گردی نوجوانان خوزستانی

نوجوانان خوزستانی شرکت‌کننده در اردوی تابستانی کانون پرورش فکری با محوریت طبیعت‌گردی از منطقه توریستی مال آقا از توابع شهر قلعه‌تُل دیدن کردند.

نوجوانان فعال عضو مراکز کانون سراسر استان خوزستان در اردو با طبیعت‌گردی در منطقه توریستی مال آقا با گیاهان، جانوران و حیوانات منطقه، طبیعت در قرآن و زندگی در طبیعت آشنا شدند.

نوجوانان شرکت‌کننده در این اردو با پیاده‌روی در طبیعت بکر منطقه، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر همچون کوه، چشمه، درختان بومی (بلوط و بادام وحشی) و درختان انار را مشاهده کردند.

در منطقه توریستی و گردشگری مال آقا عناصر طبیعت از جمله رودخانه، درختان و کوه‌ها دست‌به‌دست هم داده، محیطی مناسب را مناسب گردشگری و امور تفریحی در یک منطقه کوهستانی با آب‌وهوای معتدل به وجود آورده است و مکانی مناسب برای آشنایی کودکان و نوجوانان با طبیعت و زندگی در آن است.
بهره برداری از سالن مطالعه کتابخانه عمومی شهرستان آغاجاری با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان

بهره برداری از سالن مطالعه کتابخانه عمومی آغاجاری

با حضور حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان  خوزستان، حجت‌الاسلام سید میثم موسوی، امام جمعه آغاجاری، محمود عیدانی فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان سالن مطالعه شهدای مدافع حرم کتابخانه عمومی شهید مدنی آغاجاری به بهره برداری رسید.

این سالن با اعتباری به مبلغ 350 میلیون ریال ساخته شد و همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

برق دار شدن بندر سجافی در خوزستان

طرح برق رسانی به بندر سجاقی از توابع شهرستان هندیجان همزمان با سالروز شهادت غریبانه شهید رجایی و شهید باهنر به بهره برداری رسید.

برق رسانی به بندر سجافی با اعتبار 21 میلیارد 700 میلیون ریال و به طول 40 کیلومتر شبکه گذاری انجام شد که در هفته دولت شهرستان هندیجان مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح طرح بهسازی و آ سفالت  روستایی

همزمان با هفته دولت طرح بهسازی و آسفالت جاده روستایی در بخش مرکزی رامشیر و در محور ماهشهر به رامشیر در روستای امامزاده محمد باقر(ع) به بهره برداری رسید.

این طرج به طول 2 هزار و سیصد متر و با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 300 میلیون ریال با حضور مسئولان محلی به طور رسمی افتتاح شد.

افتتاح زمین چمن مصنوعی 9 مهر حمیدیه

با حضور عبدالرضا سعیدی‌نیا فرماندار شهرستان حمیدیه و جمعی از مسئولان محلی زمین چمن مصنوعی 9 مهر حمیدیه افتتاح شد.

این زمین چمن به مساحت یک هزار و 200 متر مربع با اعتبار بالغ بر  3 میلیارد ریال در استادیوم ورزشی شهرستان حمیدیه ساخته شد.

تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 104 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در استان خوزستان تمدید شده است.

رضا دهدشتی‌زاده اضافه کرد: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی های این تولیدات با موازین استاندارد است که بر همین اساس گشت‌های بازرسی نسبت به کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و نمونه برداری تصادفی از  تولیدات اقدام می کنند.

وی بیان کرد: در این بازرسی ها پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهایی که در طول سال نسبت به رعایت استانداردهای تعیین شده در خط تولید بپردازند به مدت یکسال تمدید خواهد شد.

افتتاح 4  زمین چمن مصنوعی در اهواز

همزمان با هفته دولت ‌یک زمین چمن مصنوعی در ورزشگاه تختی اهواز با حضور عالمی‌نیسی، معاون پشتیبانی و نیروی انسانی استانداری خوزستان، مظفری، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اهواز، ‌کیانی‌زاده،‌ مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و دیگر مسئولان ورزش استان، به بهره‌برداری رسید.

همزمان با افتتاح زمین چمن مصنوعی در ورزشگاه تختی، سه زمین چمن مصنوعی دیگر در عین‌دو، مجموعه ورزشی 16 هکتاری و مجموعه ورزشی کوی‌طلاب اهواز افتتاح شد تا جوانان و نوجوانان اهوازی اوقات و فراغت خود را در آنها بگذرانند.

کار ساخت این زمین‌های چمن مصنوعی از سال 94 با اعتباری معادل 800 میلیون تومان آغاز شده بود.

ادای احترام جوانان اهوازی به شیرمرد دجیل

جمعی از جوانان و نوجوانان اهوازی با حضور قطعه 2 گلزار شهدای اهواز به مقام شامخ شهید سید جاسم نوری، از شهدای مدافع حرم خوزستان معروف به شیرمرد دجیل (سبع الدجیل) ادای احترام کردند.

در این برنامه که خانواده شهیدنوری  نیز حضور داشتند مزار این شهید مدافع حرم غباروبی شد و حاضران آیاتی از قرآن کریم را تلاوت و به روح شهید نوری هدیه کردند.

شهید سید جاسم نوری به‌عنوان آخرین فرزند خانواده سید جابر در پانزدهمین روز از اسفند ماه سال 1346 هجری شمسی در حمیدیه خوزستان پای به عرصه گیتی نهاد.

این شهید والامقام در روز پنج‌شنبه هفتم خرداد ماه سال 1394 هجری خورشیدی، در شهر الرمادی عراق مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان در مدینة الطب بغداد به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید نوری به کربلای معلا منتقل و با حضور اقشار مختلف مردم و رزمندگان عراقی و زائران ایرانی در بین الحرمین تشییع شد و پس از آن به ایران انتقال یافت.

پیکر شهید نوری پس از انتقال به ایران در روز یکشنبه 10 خرداد ماه 1394 به حمیدیه برده شد و مردم حمیدیه با این شهید وداع کردند و بعد از آن نیز در اهواز با حضور اقشار مختلف مردم، رزمندگان عراقی و یمنی تشییع شد و بنا به وصیتش، در پایین مزار شهید مدافع حرم حبیب جنت‌مکان در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

افتتاح پارک در اندیمشک

پارک 72 تن اندیمشک با اعتبار 5 میلیارد ریال با حضور قدرت الله دهقان، معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان افتتاح شد.

این پارک در مساحت 2 هکتار شامل 4 هزار متر کفپوش، 3 هزار متر جدول گذاری ، 15 هزار متر فضای سبز و آبنمای موزیکال در درزین خانه سابق اندیمشک به بهره برداری رسید.

کلنگ زنی بهسازی و آسفالت معابر روستا

مراسم کلنگ زنی بهسازی و آسفالت معابر روستای نهر مسلم بخش مرکزی شهرستان شادگان همزمان با هفته دولت برگزار شد.

در این برنامه جمعی از مسئولان محلی از جمله حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما