شناسهٔ خبر: 14972901 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت فیلیپین:پلیس های همکار قاچاقچیان راافشا کنید، ده ها هزار دلار پاداش بگیرید

کوالالامپور - ایرنا - 'رودریگو دوترته' رییس جمهوری فیلیپین در ادامه هشدار به مقام های بلندپایه مرتبط با باندهای قاچاق مواد مخدر روز دوشنبه پاداش ده ها هزار دلاری برای کسانی در نظر گرفت که اطلاعات آنها منجر به دستگیری افسران پلیس حفاظت از باندهای قاچاق مواد افیونی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری فیلیپین در یک سخنرانی در روز قهرمانان ملی، در برابر منتقدانی که زبان به شکایت در مورد مقابله با افراد فقیری که برای زندگی دست به تجارت مواد مخدر می زنند، گفت که ژنرال های ارتش، شهرداران، فرمانداران و پلیس های درگیر در تجارت مواد مخدر نیز باید متوقف شوند.
در جنگ دولت دوترته با مواد مخدر با توجه به آمار پلیس بیش از یکهزار و 900 نفر طی دو ماه گذشته که وی قدرت را در فیلیپین در دست گرفته است، کشته شده اند.
پلیس می گوید که حدود 36 نفر از فروشندگان مواد مخدر در روز در نتیجه قاچاق یا مقاومت در برابر بازداشت کشته شده اند.
به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، رییس جمهوری فیلیپین، گفت: به نظر من مبارزه با مواد مخدر یک جنگ در مقابل بحرانی است که در این کشور وجود دارد و آن مواد مخدر است ... هر گوشه و کنار آلوده است.
دوترته در تبلیغات انتخاباتی وعده داد مواد مخدر و فروشندگان آن را از بین ببرد و ماه گذشته میلادی نیز نام حدود 160 تن از مقام های سیاسی، قضات، پلیس و نظامیان دست اندرکار باندهای قاچاق مواد مخدر را افشا کرد.
وی گفت که این افراد از قاچاقچیان مواد مخدر حفاظت کرده و یا اقدام به فروش مواد افیونی می کنند.
وی برای افشای افسران پلیسی که از قاچاقچیان حق حساب می گیرند 43 هزار دلار پاداش درنظر گرفت.
آمریکا، یکی از متحدان نزدیک فیلیپین هفته گذشته از روش رییس جمهوری جدید این کشور برای مقابله با مواد مخدر ابراز نگرانی عمیق کرد و از دولت دوترته خواست اطمینان حاصل شود تلاش هایش 'مطابق با تعهد به حقوق بشر' است.
آساق**1611

نظر شما