شناسهٔ خبر: 14971561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

قانون‌گذاری کره‌جنوبی ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای را خواستار شدند

ایسنا

صاحب‌خبر -

شلیک موشک کره شمالی از روی زیردریایی

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن‌تایمز، کره شمالی روز چهارشنبه یک موشک بالستیک را با موفقیت از زیردریایی خود پرتاب کرد که پس از طی کردن مصافت 500 کیلومتری در آب‌های ژاپن فرود آمد. کارشناسان معتقدند این آزمایش موشکی نشان دهنده‌ی پیشرفت‌های پیونگ‌یانگ در حوزه‌ی نظامی است.

در بیانیه‌ای که توسط وون یو چول، رییس حزب حاکم پارلمان کره جنوبی منتشر شد و 23 قانونگذار دیگر آن را امضا کرده‌اند آمده است که آزمایش موشکی کره شمالی نیازمند دریافت یک پاسخ مناسب از سوی کره جنوبی است. هم‌چنین ارتش کره جنوبی باید به سمتی پیش برود که بتواند به طور موثر با تهدید موشک‌های بالستیک زیردریایی کره شمالی از طریق ساخت زیردریایی‌هایی با نیروی محرکه هسته‌ای مقابله کند.

در این بیانیه بر لزوم متوقف شدن اقدامات تحریک‌آمیز پیونگ یانگ که علاوه بر تهدید کردن منطقه‌یی، همه جهان را با بی‌ثباتی روبه‌رو می‌کند تاکید شده است.

زیردریایی‌هایی که از سوخت هسته‌ای استفاده می‌کنند نسبت به زیردریایی‌های معمول دیزلی که از برق استفاده می‌کنند دارای برتری‌هایی از جمله مخفی شدن طولانی‌تر در آب هستند.

در مقایسه با سکوهای پرتاب زمینی، زیردریایی‌های هسته‌ای که شناسایی و ردیابی آن سخت‌تر است شرایط بهتری را برای پرتاب موفقیت‌آمیز موشک فراهم می‌کند.

وون در این بیانیه گفت که بدون این زیردریایی‌ها کره جنوبی در معرض تهدید موشک‌های بالستیک زیردریایی کره شمالی قرار دارد و سئول باید برای مقابله با چنین تهدیداتی به این زیردریایی‌های هسته‌ای دست یابد.

نظر شما