شناسهٔ خبر: 14968867 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رویکرد | لینک خبر

دادوستد بیش از ۱۷۷ میلیون ورقه بهادار در بازارهای فرابورس ایران

دادوستد اورق بهادار در بازارهای فرابورس

در میانه هفته معاملاتی جاری، ارزش بازار فرابورس ایران به رقم ۹۴۷ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال رسید.

صاحب‌خبر -
دادوستد بیش از ۱۷۷ میلیون ورقه بهادار در بازارهای فرابورس ایران
به گزارش " رویکرد " به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امروز دوشنبه هشتم شهریورماه با دادوستد حدود ۱۷۷.۷ میلیون ورقه بهادار در بازارهای فرابورس ارزش معاملات نیز رقم یک هزار و ۵۳۸ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال را به ثبت رساند که در مقایسه با روز گذشته از افزایش حجم و ارزش نسبی معاملات حکایت داشت.
در این میان نماگر فرابورس ایران نیز در ادامه سبزپوشی روزهای اخیر خود رشد ۴.۷ واحدی را در پایان معاملات امروز تجربه کرد تا به این ترتیب آیفکس در ارتفاع ۸۲۰ واحدی بایستد. نماد معاملاتی پتروشیمی مارون نزدیک به ۹.۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل گذاشت، اما در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تولید نیروی برق دماوند، ذوب‌آهن اصفهان و پتروشیمی زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس گذاشته و مانع از افزایش بیشتر آن شدند.
امروز همچنین نماد "مارون" در صدر بالاترین افزایش ارزش بازار، حجم و ارزش معاملات بازار سهام فرابورس ایران ایستاد. این نماد دست به دست شدن ۱۷.۶ میلیون سهم به ارزش ۵۷۹ میلیارد ریال را تجربه کرد که از حجم و ارزش سایر سهام مورد مبادله در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه بیشتر بود.
در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابوس نیز معامله‌گران شاهد نقل و انتقال ۴۵۸ هزار و ۷۸۸ ورقه بهادار به ارزش ۴۵۹.۶ میلیارد ریال بودند که بالاترین حجم و ارزش معاملات این بازار را مانند روز گذشته نماد "اخزا۶" به خود اختصاص داد. اسناد خزانه اسلامی مرحله ششم امروز به ارزش حدود ۵۴ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.
در این بازار همچنین شاهد آن بودیم نماد معاملاتي اوراق اجاره شركت هواپمايي ماهان (ماهان۹۹۱)، به‌منظور پرداخت اجاره بهاي سه ماهه اوراق در روز سه‌شنبه نهم شهریورماه متوقف شد.
در همین حال صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان نیز به‌عنوان برترین عرضه روز جاری دادوستد ۴.۲ میلیون ورقه بهادار را به ارزش ۵۸.۶ میلیارد ریال تجربه کرد و در صدر صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در فرابورس ایستاد.

نظر شما