در بخش سینمای ایران گزارش نشست نقد و تحلیل فیلمنامه گاو، بانک فیلمنامه، گفتگو با فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس «امکان مینا»، «لانتوری از دیدگاهی پدیدار شناسانه، نگاهی به فیلمنامه «لانتوری»، داستان و تاریخ در فیلمنامه «امکان مینا»به چاپ رسیده است.
همچنین در بخش پرونده یک موضوع (سد نویسنده)، دو تصویر رایج درباره سد نویسنده، سد نویسنده از منظر عصب شناسی- روان شناسی، نشانه های عارضه سد نویسنده، ترس به مثابه سد نویسنده، درمانگری با تجسم اخلاق، علائم خستگی و ملال در نویسنده، سندرم صفحه خالی، عارضه هجوم ایده های بسیار زیاد، هفت راهکار برای رفع عارضه سد نویسنده، تمرین هایی برای غلبه بر سد نویسندگی و ... منتشر شده است.
آلیس آن سوی آینه، روز استقلال: باز خیز، کنگ فو پاندا ۳، هیولای پول، موتور محرک فیلم های ابر قهرمانی؛ «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، گفتگو با کریستوفر مارکوس و استیفن مک فیلی فیلم نامه نویسان «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، کارگاه فیلم نامه (عبور قهرمان از دوزخ پرده دوم/ هفت شیوه رایج)، سخنرانی ریچارد کرتیس در سمینار بفتا و تحلیل ۲۲ قاعده داستان نویسی پیکسار در بخش سینمای جهان چاپ شده است.
فیلمنامه کامل «مرد عوضی» نوشته ماکسول اندرسون و انگوس مک فیل با ترجمه فرهاد گلستان، به همراه یادداشت مترجم و مطالبی درباره فیلم نامه «مرد عوضی»، درون مایه در فیلم نامه «مرد عوضی»، چگونگی تبدیل دیدگاه عینی به ذهنی در فیلم نامه «مرد عوضی»، و گفتگوی جمعی درباره فیلمنامه «مرد عوضی» آخرین مطلب در این شماره از ماهنامه «فیلم نگار» است.
ماهنامه «فیلم نگار» در ۱۲۸ صفحه و زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی به چاپ رسیده است.