به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی، رتبهبندی روزنامهها در مرحله دوم بر اساس عملکرد آنها در زمستان ٩٤ مطابق با جدول شاخصهایی که پیشتر اعلام شده بود صورت گرفته است.
لازم به توضیح است در اجرای طرح رتبهبندی روزنامهها ابتدا در هیات ارزیابی، خوداظهاری روزنامهها بررسی و نتایج اولیه به ایمیل آنها (موجود در سامانه جامع رسانههای کشور) ارسال شد. سپس هیات تجدید نظر پس از رسیدگی به اعتراضات، جمعبندی نهایی را ارائه داد که به شرح جدول زیر منتشر میشود.
بر مبنای نتایج مرحله دوم طرح رتبهبندی، جایگاه نشریات در گروههای مختلف آگهیهای دولتی از شهریور 95 به شرح زیر تعیین شده و به کلیه دستگاههای مرتبط، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نشریات مشمول، ابلاغ میگردد در این خصوص نکات زیر حایز اهمیت است:
1- فهرست زیر متقاضیانی هستند که از طریق سامانه جامع رسانه های کشور، تقاضای پذیرش آگهی دولتی کرده اند. قرار گرفتن نشریات در این فهرست لزوماً به مفهوم تخصیص سهمیه آگهی دولتی نمیباشد.
2- به نشریاتی که تعداد صفحات آنها کمتر از هشت صفحه باشد آگهی دولتی تعلق نمیگیرد.
3- نشریاتی که در شش ماهه گذشته اعلام وصول آنها نامنظم بوده است از فهرست رتبهبندی حذف میشوند.
4- رعایت گستره توزیع مصوب برای قرار گرفتن در فهرست رتبهبندی الزامیست. بدیهی است نشریات میتوانند متناسب با حوزه فعالیت، درخواست تغییر گستره توزیع به هیات نظارت بر مطبوعات ارایه نمایند.
5- نرخنامه آگهیهای دولتی سال ٩٥ در صفحات دیگر وبگاه معاونت مطبوعاتی و اطلاعرسانی قرار دارد.
جدول محاسبه رتبه آگهیهای دولتی برای نشریات چاپی
نرخنامه آگهیهای دولتی و رتبهبندی نشریات بهزودی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
انتهای پیام