سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: سالن های مدرن براساس مصوبه شورای صنفی نمایش قیمت بلیت را افزایش دادند.
غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره دلیل افزایش قیمت بلیت فیلم سینمایی «فروشنده» توضیح داد: براساس مصوبه قبلی شورای صنفی نمایش امکان افزایش قیمت بلیت تا سقف 15 هزار تومان برای سینماهای مدرن وجود دارد وبراین اساس سینماهای مدرن در روزهای عادی قیمت بلیت را 12 هزار تومان و قیمت بلیت در روزهای پنج شنبه و جمعه را برای فیلم «فروشنده» 15 هزار تومان در نظر گرفتند.
وی درباره علت افزایش قیمت توضیح داد: تایم فیلم «فروشنده» طولانی است و به همین دلیل 6 سانس سینمایی به 5 سانس تقلیل می یابد به همین دلیل سینماهای مدرن قیمت بلیت خود را براساس مصوبه شورای صنفی نمایش افزایش دادند.
بنابراین گزارش، پیش فروش بلیت فیلم سینمایی «فروشنده» از روز گذشته در سینماهای کوروش، آزادی ، چهارسو، زندگی، و سروش آغاز شده است.
از سوی دیگر، روابط عمومی فیلم سینمایی «فروشنده» توضیحاتی را دربارهی افزایش قیمت بلیت آخرین ساختهی اصغر فرهادی در برخی سالنها منتشر کرد.
در متن ارسال شده به ایسنا آمده است:«در پی مصوبه شورای صنفی مبنی بر افزایش قیمت بلیت به خاطر مدت زمان فیلم و سیستم پخش با کیفیت برتر در سینماهای پردیس کوروش، آزادی، چارسو، فرهنگ و هویزه مشهد لازم به توضیح است که سازندگان فیلم "فروشنده" دخالتی در این افزایش قیمت نداشته و نظر خود را مبنی بر حفظ قیمتهای قبلی به پخشکننده و شورای صنفی اعلام نمودهاند. این مصوبه از سوی شورای صنفی در جهت حقوق سینماداران اتخاذ شده و ارتباطی با گروه سازنده فیلم "فروشنده" ندارد.»
بالا رفتن قیمت یک محصول در شبکه نمایش خانگی
علی اسدزاده مدیرعامل تصویرگستر پاسارگاد در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در توضیح افزایش نرخ این شرکت در ارایه فیلم با نرخ 5000 تومان گفت: ما از سال 1393 بعد از افزایش نرخ قیمت فیلم سینمایی «گشت ارشاد» تا کنون هیچ افزایش قیمتی نداشتیم این در شرایطی است که در سال 1386 نرخ محصول شبکه نمایش خانگی دو برابر بلیت سینما بود اما بعد از مدتی به دلیل مدیریتی که در حوزه پخش فیلم های سینمایی درسالن نمایش وجود داشت قیمت بلیت سینما افزایش یافت اما متاسفانه قیمت با توجه به افزایش هزینه های مربوط به توزیع کالا هیچ افزایش قیمتی در این حوزه نداشتیم. ادامه فعالیت برای ما و دیگر دوستان بسیار سخت بود،مجبور به افزایش قیمت بودیم.
وی ادامه داد: شرکت تصویرگستر پاساردگارد برای مخاطبانش اهمیت زیادی قائل است و مخاطب اولویت زیادی برای این شرکت دارد با این مهم که امکان استفاده تبلیغات و زیرنویس تبلیغاتی در زیر فیلم داریم یا می توانیم فیلم را کات کرده و تبلیغ پخش کنیم اما هیچ گاه این کار را انجام نمی دهیم.
اسدزاده درباره افزایش قیمت از سال 95 و سریال شهرزاد گفت: ما برای مخاطبان احترام قائل هستیم وقتی مخاطب از قسمت اول با ما تا قسمت 23 همراه بود دوست نداشتیم بخش هایی از سریال را با قیمت بالاتر خریداری کنند ما برای همه مخاطبینی که با ما در سریال شهرزاد همراه بودند احترام قائل شدیم و قیمت را تغییر ندادیم اما واقعا فعالیت با قیمت 4000 تومان امکان حیات و فعالیت را از ما سلب کرده بود هزینه های آماده سازی DVD با کیفیت به مراتب بالا رفته است و این قیمت ارایه شده 5000 تومان باز هم بخشی از هزینه هایی ما جبران نمی کند
وی در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت تغییر در تعداد مخاطبین و اقبال مخاطب به شبکه غیرمجاز نخواهد داشت گفت: تجربه اثبات کرده است مخاطبینی که فیلم ارجینال را تهیه می کنند هیچ گاه لذت دیدن فیلم ارجینال را با فیلم کم کیفیت تعویض نمی کنند. افزایش قیمت به حدی نیست که مخاطبان تغییر ذائقه دهند. از سوی دیگر مخاطبانی که به رضایت تولید کنندگان کالا و حلال بودن آن توجه دارند هیچ گاه با افزایش قیمت ذائقه شان تغییر نمی کند.
بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» با صدای دالبی و زیرنویس انگلیسی با قیمت 5000 تومان عرضه شد.