شناسهٔ خبر: 14953825 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

زبان قصه گوی قرآن کریم شیوه درست اندیشیدن را می آموزد

گروه اجتماعی: مدیر‌کل کانون پرورش فکری گیلان گفت: قصه شیوه‌ درست اندیشیدن و فکر کردن را می آموزد و از این رو پروردگار در قرآن کریم و دیگر کتاب‌های آسمانی به‌ زبان قصه با بندگان سخن می‌گوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علی پورحسن، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان امروز، 7 شهریور در دومین ویژه ‌برنامه «شبی با قصه» ضمن تبریک هفته دولت، این هفته را بستری مناسب برای تجلیل از دولتمردان مکتبی که در مسیر تحقق اهداف نظام گام برداشتند خواند و از شهیدان انصاری و نورانی، استاندار و معاون استاندار شهید استان گیلان به ‌عنوان همرزمان شهیدان رجایی و با هنر در سنگر خدمت رسانی به جامعه‌ یاد کرد.

وی در ادامه اهمیت قصه در زندگی انسان‌ها را مورد توجه قرار ‌داد و با بیان اینکه زندگی ‌ما هم قصه است، اظهار ‌کرد: قصه در انتقال آموزه‌ها نقشی تعیین کننده دارد و بسیاری از آگاهی‌ها در قالب قصه‌گویی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

پورحسن اضافه‌ کرد: قصه شیوه‌ درست اندیشیدن و فکر کردن را می آموزد و از این رو پروردگار در قرآن کریم و دیگر کتاب‌های آسمانی به‌ زبان قصه با بندگان سخن می‌گوید.

این مسئول فرهنگی بر لزوم بهره‌گیری فزون‌تر از قصه به عنوان یک ابزار آموزشی مناسب تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه کمتر شاهد شب‌نشینی کودکان با پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستیم، گفت: حیف‌ است این فعالیت ارزشمند که با فرهنگ ‌اسلامی و ایرانی ما همراه و عجین است فراموش شود .

پورحسن در پایان از مسئولان فرمانداری و شهرداری کلانشهر رشت برای همراهی با کانون در مسیر گسترش فرهنگ قصه‌گویی قدردانی کرد و از ادامه ‌یافتن این ویژه‌برنامه ‌به مناسبت‌های پیش ‌رو خبر داد.

منا ابروفراخ، معاون فرماندار رشت نیز در ادامه، با تبریک هفته دولت، گفت: جا دارد از شهدای گرانقدر هفته دولت یاد کنیم و قدردان تلاش‌هایی باشیم که به حرمت خون‌ شهدای این حوزه صورت‌ می گیرد.

وی از دین مبین اسلام به عنوان دین منزلت و احترام خانواده یاد کرد و فعالیت‌ در حوزه کودک و نوجوان را زمینه‌ساز فردایی بهتر دانست و تصریح کرد: تلاش‌های امروز ماست که می تواند بستری مناسب برای تربیت نسل کودک و نوجوان و به تبع آن تشکیل خانواده‌هایی بهتر در فرداهای کشور باشد.

به گزارش ایکنا، دومین ویژه‌ برنامه «شبی با قصه» با هدف معرفی شهدای دولت همزمان با هفته‌ دولت در رشت برگزار شد.

اجرای 6 الی 8 قصه درباره شخصیت‌های انقلاب اسلامی از جمله شهیدان رجایی و باهنر به زبان فارسی و گویش گیلکی، پخش کلیپ، اجرای موسیقی و تقدیر از مربیان و اعضای قصه‌‌گو از بخش‌های اصلی این برنامه‌ بود.

نظر شما