شناسهٔ خبر: 14953201 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

اعلام راه‌های رسیدگی به تخلفات مراکز درمانی توسط مردم

صاحب‌خبر -
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مردم برای شکایت از مراکز درمانی می‌توانند از طریق سامانه‌ ۱۶۹۰ وزارت بهداشت یا سازمان نظام پزشکی اقدام کنند؛ همچنین می‌توانند به‌طور مستقیم به دادسرای جرائم پزشکی مراجعه کرده و پرونده آنها مورد بررسی قرار گیرد.
ایرج حریرچی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با نظارت بر بخش خصوصی در وزارت بهداشت، اظهار داشت: موضوع نظارت بر بخش خصوصی مسأله پیچیده‌ای است و کشورهایی که این موضوع را در حوزه بهداشت و درمان توانسته‌اند حل کنند یک قسمت آن را با نظارت انجام داده و قسمت عمده آن با اصلاح فرهنگ حاصل شده است.
حریرچی درباره برخی شایعات مبنی بر تبانی بازرسان معاونت درمان با بیمارستان‌های خصوصی و اینکه یک هفته پیش از بازرسی‌های سرزده مسئولان بیمارستان‌های خصوصی در جریان قرار می‌گیرند گفت: این موارد را بنده در جریان نیستم اما ما واحد رسیدگی به این تخلفات را داریم که به صورت مستقل تحت نظر شخص وزیر بهداشت عمل می‌کنند و این موارد را می‌توان به این بازرسان ارجاع داد تا به صورت دقیق رسیدگی شود .
قائم‌مقام وزیر بهداشت افزود: در امور خدمات سرپایی به دلیل وسعت کار و اینکه عمده فعالیت در اختیار بخش‌ خصوصی است نتوانستیم به صورت موفقیت‌آمیزی وارد شویم.
وی در مورد اینکه مردم اگر بخواهند از بخش خصوصی در حوزه درمانی شکایت کنند چه اقدامی را باید انجام دهند، خاطرنشان کرد: سامانه‌ ۱۶۹۰ برای بررسی شکایت مردمی از بخش خصوصی و دولتی پیش‌بینی شده است که انواع شکایت‌ها در آن مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
قائم‌مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: مردم می‌توانند شکایات خود را به صورت مستقیم نیز به سازمان نظام پزشکی اطلاع دهند و هم مستقیم به قوه قضاییه مراجعه کنند که پرونده آنها در دادگاه رسیدگی به جرایم پزشکی مورد بررسی قرار گیرد ضمن اینکه قانون ما سازمان نظام پزشکی را سازمان صنفی ندانسته بلکه آن را مدافع نظام و صنف پزشکی و مردم می‌دانیم.

نظر شما