شناسهٔ خبر: 14947208 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

۲۶ قلم داروی جدید با حضور وزیر دادگستری رونمایی شد

با حضور وزیر دادگستری از ۲۶ قلم داروی انسانی جدید و انحصاری شرکت داروسازی اکسیر شهرستان بروجرد رونمایی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، در سفر به شهرستان بروجرد استان لرستان، از کارخانه داروسازی اکسیر بازدید کرد.
شرکت داروسازی اکسیر در سال ۱۳۶۳ در زمینی به وسعت ۳۶ هکتار با زیربنای بیش از ۶۰ هزار مترمربع تاسیس و در سال ۱۳۷۳ با راه اندازی کارخانه در شهرستان بروجرد واقع در استان لرستان به بهره برداری رسید.

این شرکت با بهره برداری از تکنولوژی جدید و دانش روز، ارائه خدمات موثر به جامعه پزشکی و بیماران و استمرار آن نقش موثری در نظام سلامت دارد.
مدیر داخلی شرکت داروسازی اکسیر بروجرد در آیین رونمایی از این داروها گفت: این داروها در قالب آمپول، ویال، سرنگ، قرص، کارتریچ و کپسول تولید و علاوه بر تامین نیاز دارویی کشور به خارج از کشور صادر می شوند.

وی گفت: این کارخانه پارسال حدود پنج میلیون دلار صادرات داشت که عمده این صادرات به کشورهای لبنان، اوگاندا، لیبی، سوریه، سومالی، عراق، اوکراین، یمن، تاجیکستان، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان و ازبکستان صورت گرفته است.
وی تولیدات جدید را راهبرد شرکت داروسازی اکسیر در سال های اخیر دانست و افزود: در سال های ۱۳۹۲، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به ترتیب پنج، ۱۱ و ۱۹ محصول جدید در این کارخانه تولید شده است که ۶ محصول از ۱۹ محصول جدید تولید شده در سال گذشته از جمله انسولین محصول انحصاری شرکت داروسازی اکسیر می باشند.

مدیر داخلی کارخانه داروسازی اکسیر بروجرد با بیان اینکه این کارخانه تنها تولید کننده انسولین در کشور است، اظهار کرد: کارخانه داروسازی اکسیر بروجرد در مجموع ۱۰ درصد نیاز دارویی کشور را برطرف می کند.
بر اساس این گزارش، ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بهره برداری از طرح مسکن مهر لرستان و باغ خانواده دیده ور بروجرد از برنامه های سفر وزیر دادگستری به بروجرد می باشند.

حجت الاسلام پورمحمدی عصر امروز یکشنبه نیز در نشست شورای اداری استان لرستان در خرم آباد شرکت می کند.
منبع: روابط عمومی وزارت دادگستری

نظر شما