شناسهٔ خبر: 14942542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد :‌اخلاص ، رمز ماندگاری رجایی و باهنر+ فیلم

خبرگزاری صداوسیما

آقای جنتی به اقتدار ایران در ایجاد ثبات در کشورهای عراق و سوریه تاکید کرد

صاحب‌خبر -
اخلاص و صداقت رمز ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر در خاطره ملت بزرگ ایران است. وزیر فرهنگ و ارشاد :‌اخلاص رمز ماندگاری رجایی و باهنر
به گزارش اخبار استانهای خبرگزاری صدا و سیما ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم سالگرد شهیدان رجایی و باهنر که در مصلای بزرگ امام خمینی رشت برگزار شد گفت : عظمت و اقتدار نظام اسلامی مرهون وجود روحیه ایثار و اخلاص نیروهای خدوم و بی ادعاست و شهیدان رجایی و باهنر از مصادیق بارز این ادعا هستند. 
آقای علی جنتی همه مسئولان و کارگزاران را به تاسی از سیره شهدای این مرز و بوم بویژه رجایی و باهنر فراخواند و افزود : پرهیز از شهرت و ریاست طلبی ، تجمل گرایی ، غوغا سالاری و بی عدالتی از جمله الزاماتی است که مسئولان اجرایی را به سیره شهیدان رجایی و باهنر نزدیک می کند.
وی با ارایه تحلیلی از شرایط امنیتی و سیاسی منطقه خاور میانه به نقش ایران در ایجاد ثبات در کشورهای عراق و سوریه اشاره کرد و گفت : اقتدار و توان بازدارندگی ایران موجب شد  که در پنج سال گذشته هجمه های شدید تکفیری ها علیه این 2 کشور را خنثی کند ،  بطوریکه امروز شرایط بسوی برچیده شدن داعش از سوریه و شکست نقشه های شوم استکبار و صهیونیسم جهانی در منطقه پیش می رود.  
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گزارشی از عملکرد دولت یازدهم در سه  سال گذشته ارایه کرد و افزود : افزایش ظرفیت تولید برق کشور از 69 هزار مگاوات به 74 هزار مگاوات ، واگذاری 683 هزار واحد مسکن مهر، امکان بهره مندی از خدمات اینترنت در پنج هزار روستا ، پیشی گرفتن حجم صادرات از واردات کشور برای نخستین بار ، افزایش 40 درصدی تولید محصولات کشاورزی و اجرای طرح نظام سلامت بخشی از عمده ترین خدمات دولت یازدهم در این مدت بود.
آقای جنتی همچنین گزارشی از عمده ترین برنامه ها و فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه کرد و گفت : در سه سال گذشته با صدور مجوز برای چهار  هزار نشریه الکترونیکی و مکتوب ، تعداد نشریات کشور به هفت هزار و 500 رسیده است. 
وی ساخت 400 کتابخانه جدید شهری و روستایی  و 80 سینمای جدید را از دیگر اقدامات این وزارتخانه در سه سال گذشته عنوان کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیشینه فرهنگی غنی گیلان و نقش آن در سیر تطور فرهنگ ایرانی اشاره کردو گفت : وجود علما ، دانشمندان و نخبگان برجسته علمی – هنری و فرهنگی گیلان در ادوار مختلف تاریخی دلیلی گویا برای اثبات این مدعاست و این خصیصه رسالت وزارت ارشاد را برای تبلور استعدادهای فرهنگی گیلان بیشتر می کند.

نظر شما