شناسهٔ خبر: 149387 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

جزئیات دیدار جان کری و المالکی در بغداد

وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر عراق که امروز در بغداد با یکدیگر دیدار کردند داعش را تهدیدی برای صلح جهانی و منطقه‌ای دانستند.

صاحب‌خبر -
فارس: وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر عراق که امروز در بغداد با یکدیگر دیدار کردند داعش را تهدیدی برای صلح جهانی و منطقه‌ای دانستند.

به گزارش رسانه‌های عراق، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا صبح امروز در سفری از پیش اعلام نشده، وارد بغداد شد تا با مقامات عراقی درباره بحران اخیر این کشور گفت‌وگو کند.

وی لحظاتی پیش با «نوری المالکی» نخست‌وزیر دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخست‌وزیر عراق در این دیدار بر ضرورت پایبندی بر زمانبندی‌های قانونی درباره روند سیاسی کشورش و پایبندی به این مسئله که بزرگترین فراکسیون مامور تشکیل دولت جدید عراق شود تاکید کرد و جان کری نیز از پایبندی عراقی‌ها به روند سیاسی و زمانبندی‌های قانونی تقدیر کرد.

دو طرف در این دیدار تحولات جاری در عراق را بررسی کردند و جان کری گفت: آنچه که عراق در حال حاضر با آن مواجه است خطری برای صلح منطقه‌ای و جهانی است و آمریکا به حمایت از امنیت و استقلال عراق برای مقابله با تروریسم پایبند است و کشورش قصد دارد داعش را نابود و از روی زمین بردارد. در همین راستا نیز به توافقنامه امنیتی و تسلیحاتی‌اش با بغداد پایبند است.

نخست‌وزیر عراق نیز گفت که آنچه عراق اکنون با آن مواجه است تنها به این کشور محدود نمی‌شود و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند.

وی در ادامه از کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه خواست تا این مسئله را کاملا جدی بگیرند.

نظر شما