حمید درباغ عنبران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه کار پایش دائم هندسه و رفتار سوزن برای اولین بار در کشور کلید خورد، افزود: این سامانه تاکنون در راه آهن های پیشرو طراحی و نصب و بهره برداری شده و هم اکنون برای اولین بار در راه آهن ایران بطور آزمایشی در حال نصب است.
وی همچنین گفت: پس از نصب دستگاه ها، پایش رفتار سوزن در فصول مختلف دوره پیش بینی شده انجام و اصلاحات لازم و تکمیلی اجرایی و در نهایت این پروژه توسعه خواهد یافت.
مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) بررسی سلامت و ارتعاش سوزن در حین حرکت قطار و تعیین سرعت مناسب حداکثری برای سیر ایمن قطارها، بررسی ارتعاش تکه مرکزی و مونیتور ارتعاش آن برای تعیین سلامت یا مشکل در تیغه جهت دهنده آن و نصب سنسور بر روی بازوی عملگر ماشین سوزن و اندازه گیری نیروی عملگرماشین سوزن را از جمله توانایی های این سامانه اندازه گیری ذکر کرد.
درباغ عنبران، نصب سنسور بر روی ریل های ثابت و مونیتور نیروی طولی ریل که عمدتا بدلیل تنش های حرارتی ایجاد می شود و نصب سنسور دبیلیو آی ام در ابتدای سوزن و اندازه گیری بار محوری را از دیگر مزایای این سامانه بیان کرد و افزود: اندازه گیری سرعت عبوری هر قطار و تصویربرداری از عبور قطار البته درصورت تایید نصب دوربین، از دیگر مزایای سامانه پایش دائم هندسه و رفتار سوزن است.