شناسهٔ خبر: 14926613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کائنات | لینک خبر

رییس بنیاد مستضعفان درمراسم اهدای اسناد به مردم سمنان اعلام کرد:

تخصیص وام کم بهره بنیاد مستضعفان برای ترغیب سرمایه‌گذاری در مناطق محروم

صاحب‌خبر - گروه اقتصادی: طی آیینی با حضور رییس بنیاد مستضعفان ، رییس مرکز پژوهش های مجلس ، حسینی نماینده مردم شاهرود و جمعی از ائمه جمعه ۷۰۰ فقره اسناد واگذاری املاک به اقشار کم درآمد استان سمنان اهدا شد.
طی آیینی با حضور رییس بنیاد مستضعفان و جمعی از مسوولان بنیاد ، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ، حسینی نماینده مردم شاهرود ، امام جمعه میامی و جمعی از ائمه جمعه و جماعات  ۷۰۰ فقره اسناد  واگذاری املاک مسکونی و زراعی به اقشار کم درآمد و واجد شرایط استان سمنان اهدا شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بنیاد مستضعفان ، در  این مراسم که در روستای رضوان بخش کالپوش از توابع شهرستان میامی در استان سمنان برگزار گردید، یک میلیون و 214 هزار و 241 متر مربع زمین به ارزش  تقریبی بیش از 40میلیارد و 860 میلیون ریال به مردم اهدا شد .
در این مراسم رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه محور فعالیت‌های بنیاد بر پایه اقتصاد مقاومتی است محرومیت زدایی را یکی از این فعالیت‌ها عنوان کردو افزود: فعالیت‌های زیادی انجام شد تا این اسناد تهیه و به مردم تحویل شود و در این باره اداره کل ثبت احوال استان و اداره کل بنیاد مسکن همکاری مناسبی داشتند.
 سعیدی کیا با بیان اینکه فعلا این اسناد مربوط به املاک مسکونی است گفت: موضوع اهدای اسناد اراضی زراعی را در منطقه نیز در دستور کار داریم که نیازمند هماهنگی با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است.
رئیس بنیاد مستضعفان  در ادامه اظهار داشت :  طبق منویات مقام معظم رهبری در راستای محرومیت زادیی با محور اقتصاد مقاومتی بنیاد مستضعفان تسهیلات اشتغالزایی با نرخ سود ۸ درصد ارائه می‌دهد وی  با تأکید بر اینکه هدف‌گذاری بنیاد محرومیت زدایی با محوریت اقتصاد مقاومتی و حضور همه جانبه مردم است گفت: پرداخت نقدینگی به اقشار کم درآمد در راستای محرومیت زدایی را در دستور کار نداریم اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در قبال ارائه طرح‌های توجیهی مناسب تسهیلات مناسب اشتغالزایی ارائه دهیم. مهندس محمد سعیدی کیا با تأکید بر برنامه بنیاد برای جذب سرمایه گذاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته گفت: تلاش می‌کنیم با ارائه تسهیلات ارزان قیمت سرمایه گذاران بزرگ را برای سرمایه گذاری و احداث واحدهای تولیدی در مناطق محروم ترغیب کنیم و در این ارتباط از طریق بانک سینا به عنوان بانک عامل تسهیلات مناسبی با نرخ سود کم در اختیار این سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.وی ادامه داد: همچنین در طرحی دیگر برنامه‌ریزی کردیم که برای اشتغال جوانان و مردم در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم تسهیلات مناسب ارائه کنیم.
وی افزود: در این راستا طرح‌هایی که به عنوان پروپوزال ارائه می‌شود و در بخش‌های مختلف خدماتی، صنعتی و کشاورزی خواهد بود ابتدا به استانداری ارائه و پس از تائید ، برای ارزیابی به بانک سینا ارسال و تسهیلات پرداخت می‌شود.
سعیدی کیا ادامه داد: اکنون طبق مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی حدود 18 درصد  است اما طی هماهنگی و تفاهم بنیاد مستضعفان با استانداری مقرر شد 5 درصد سود این تسهیلات توسط بنیاد مستضعفان و 5 درصد سود توسط استانداری پرداخت شود و تسهیلات با نرخ سود 8 درصد در اختیار متقاضی قرار گیرد.
وی تاکید کرد : فعلا در این طرح برای هر استان رقم 20 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفتیم و این در گام اول است اما در گام‌های بعدی و با افزایش تقاضا این رقم افزایش می‌یابد.
وی خاطر نشان ساخت: ارائه چنین تسهیلاتی در راستای اشتغالزایی در مناطق محروم مفید خواهد بود و نماد اقتصاد مقاومتی است، در واقع به جای آنکه منابع نقدی به صورت مستقیم در اختیار فرد قرار گیرد بابت اشتغالزایی و ایجاد واحدهای تولیدی صرف می‌شود تا به توسعه پایدار برسد.
بنابراین گزارش ، در ادامه این مراسم مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان نیز اظهار داشت: در ماده 4 قانون ساماندهی، بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک برای واحدهای روستایی سند صادر می‌کند، برخی اراضی در این حوزه در اختیار بنیاد مستضعفان بود که مقدمات صدور 700 سند به  اقشار کم درامد توسط بنیاد فراهم شد.
 این گزارش می افزاید : در پایان  این مراسم 14سند به طور نمادین به اقشار کم درآمد اهدا شد ومقرر شد تا بقیه واجدان شزایط در اولین فرصت برای دریافت سند خودبه دفتر سازمان اموال و املاک استان مراجعه کنند.

نظر شما