شناسهٔ خبر: 14923817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرماندار خلخال:

۴۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در خلخال راه‌اندازی شد‌

R41374/P1377

فرماندار شهرستان خلخال گفت: در هفته دولت امسال ۴۵ عنوان پروژه و طرح عمرانی، اقتصادی، خدماتی و تولیدی در خلخال به ارزش بیش از ۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال، علی نظری شیخ احمد ظهر امروز در آئین افتتاح پروژه‌های اقتصادی شهرستان خلخال در سینما فرهنگ این شهر اظهار داشت: تمامی پروژه‌های اقتصادی و عمرانی شهرستان خلخال فعال بوده و در هفته دولت امسال 45 عنوان طرح بالغ بر 75 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: هتل‌سازی در خلخال رشد قابل توجهی در چند سال گذشته داشته به طوری که هر سال شاهد به بهره‌برداری رسیدن هتل در این شهرستان هستیم و برای سال بعد دو هتل 4 ستاره در این شهرستان توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث می‌شود.

فرماندار خلخال افزود: ایجاد مناطق گردشگری در خلخال رشد قابل توجهی داشته و چشمه ازناو خلخال با ارائه تسهیلات، فاز نخست آن امروز به بهره‌برداری رسید و مجموعه گردشگری اندبیل نیز در حال ساخت است که با اتمام این پروژه‌ها جذب توریسم و گردشگر را به چند برابر ظرفیت رساند.

نظرب بیان کرد: تغییر الگوی کشت کشاورزی در خلخال یکی از راه‌های جایگزین مناسبی بود که در چند سال اخیر در این شهرستان انجام شده است و در بخش‌های خورش رستم و شاهرود جایگزینی محصولات سنتی به صنعتی رشد قابل توجهی داشته که از این نظر کاشت زعفران، انگور، پسته، زیتون در آینده می‌تواند برای اقتصاد این بخش‌ها کمک شایانی را بکند.

رئیس شورای تامین خلخال گفت: اصلاح نژاد دام در خلخال یکی دیگر از طرح‌های کشاورزی محسوب می‌شود و تولید عسل و آبزی‌پروری در خلخال رشد قابل قبولی را دارد که از این نظر می‌توان این موارد را تا 10 برابر ظرفیت در منطقه افزایش داد.

نظری اظهار کرد: رفع مشکل آب شرب هشجین یکی از کارهای زیربنایی دولت در سال گذشته محسوب می‌شد که با همت اهالی به اتمام رسید به طوری که امسال یک مورد قطعی آب در هشجین را نداشتیم و برای مصرف آب شرب شهر خلخال با افتتاح تصفیه‌خانه سد بفراجرد، اهالی خلخال در کمترین زمان می‌توانند از آب شرب و بهداشتی و تصفیه‌شده آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما