شناسهٔ خبر: 14923075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان عمومی و انقلاب اراک خبر داد؛

پلمب ۴۰ کمپ ترک اعتیاد و عطاری غیرمجاز در استان مرکزی

اراک- دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: طی سال جاری ۱۲فروشگاه غیرمجاز داروهای گیاهی و ۲۸ کمپ ترک اعتیاد در استان مرکزی به علت نداشتن مجوز و یا تخلف، پلمب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری استان مرکزی، فرشید محمد حسینی طاهری اظهار داشت: طی سال جاری ۶۱ واحد عطاری و فروشگاه غیرمجاز گیاهان دارویی مورد ارزیابی قرار گرفت که طی این اقدام ۱۲ واحد پلمب و پنج نفر نیز دستگیر شدند و داروهای غیرمجاز تحویل پلیس مواد مخدر شد.

وی افزود: ۵۱ واحد باشگاه بدنسازی نیز مورد بررسی قرار گرفته که ۲۲ واحد پلمپ و یک هزار و ۹۶ قرص غیرمجاز با وزن تقریبی ۱۲کیلوگرم از آنها کشف شده و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد.

دادستان اراک همچنین  از بازرسی ۸۷ واحد سفره خانه، کافی شاپ و قهوه خانه، پلمب ۷۱ واحد در دو دوره بازرسی و کشف یک هزار و هفتصد قلیان و تحویل آن به اداره بهداشت خبر داد.

وی با بیان اینکه بازرسی ۴۸ واحد کمپ اعتیاد و پلمپ ۲۸ واحد غیرمجاز از دیگر اقدامات انجام شده سال جاری است،  تصریح کرد: شش واحد پارکینگ نیز مورد ارزیابی قرار گرفت که مقرر شده در مدت سه ماه اقدام به رفع نواقص کنند که مهلت سه ماهه در حال اتمام است و دوباره بازدید مجدد انجام می شود.

طاهری ادامه داد: طی این مدت ۳۰ واحد تالار باغ نیز بازرسی شده که ۱۰ واحد به علت برگزاری مراسم خلاف قوانین شرعی پلمب و هفت مورد پرونده قضایی نیز تشکیل و به مراجع ارسال داده شده است.

وی یکی دیگر از فعالیت دادستانی را بازرسی بیمارستان ها بیان کرد و گفت: در طی بازرسی از مراکز درمانی و بهداشتی نکاتی برای رفع نواقص ذکر شده که مسئولین نیز در صدد رفع آن هستند.

طاهری خاطرنشان کرد: در ایست بازرسی دلیجان نیز ۳۰۰ کیلو گرم مواد مخدر جاسازی شده بود که کشف و ضبط شد و در اراک نیز یک محموله ماده مخدر شیشه توقیف شد.

دادستان اراک خاطر نشان کرد: کشف یک هزار و هفتصد لیتر مشروبات الکلی از مکانی که به نام مؤسسه داوری فعالیت می کرد از دیگر اقدامات سال جاری دادستانی استان است.

نظر شما