شناسهٔ خبر: 14920416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس دانشگاه پزشکی همدان:

مشکل کمبود دستگاه سی.تی.اسکن در همدان برطرف می‌شود

R41405/P41470

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت تجهیزات بیمارستان‌های استان همدان به روزرسانی شده است، گفت: مشکل کمبود دستگاه سی.تی. در استان در دست پیگیری و رفع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید حبیب‌الله موسوی‌بهار ظهر امروز در آیین افتتاح واحد‌های جدید مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی به مناسبت هفته دولت با اشاره به ارتقای شاخص‌های فضای فیزیکی این بیمارستان نسبت به 16 بیمارستان فعال در استان اظهار داشت: واحدهای اسکوپی در این مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی همدان تجمیع شده است.

وی افزود: فعال شدن سرویس اتاق عمل اسکوپی در این بیمارستان از میزان مراجعه و رفت و آمد بیماران می‌کاهد و جلب رضایت مردمی را به دنبال دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت وضعیت هتلینگ بیمارستان‌های همدان تقویت شد، بیان کرد: تاکنون برای تجهیز هتلینگ بیمارستان شهید بهشتی همدان 2.4 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات بیمارستان‌های استان همدان به روزرسانی شده است، گفت: در استان همدان مشکل کمبود دستگاه سی.تی.اسکن وجود دارد که اقدامات لازم برای رفع آن انجام شده است.

افزایش 80 درصدی پذیرش بیماران دیالیزی در بیمارستان بهشتی

رئیس مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی همدان نیز با اشاره به انجام 134 مورد ای.آر.سی.پی درمانی به منظور اندوسکوپی برای خروج سنگ و رفع انسداد‌های مجرای صفراوی در امسال اظهار داشت: امسال 104 هزار مورد مراجعه به بیمارستان شهید بهشتی همدان به ثبت رسیده است که از این تعداد مراجعه بیش از 2500 مورد عمل جراحی انجام شده است.

محمد ذوالحواریه تصریح کرد: وجود 7 دستگاه آندوسکوپی و کولونوسکوپی پیشرفته در این مرکز درمانی سبب شده است که میزان مراجعه بیمارن و انجام اندوسکوپی 2 برابر شود.

وی با اشاره به افزایش تخت‌های بیمارستانی و افزایش 80 درصدی پذیرش بیماران دیالیزی عنوان کرد: امسال 75 تخت به ظرفیت تخت‌های این بیمارستان اضافه شده است و همچنین 300 مترمربع فضای غیرمفید نیز به فضای اداری اختصاص داده شد.

به گزارش تسنیم، در این آئین مرکز تحقیقات اورولوژی و نفرولوژی، اتاق عمل آندوسکوپی، سایت جدید اداری و راه‎اندازی واحد ERCP به بهره‎برداری رسید.

انتهای پیام/

نظر شما