شناسهٔ خبر: 14920000 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

بستری شدن بیماران بروجردی در راهروی بیمارستان

بیماران هم اکنون در دو بیمارستان قدیمی و فرسوده بروجرد بستری و مداوا می شوند که به دلیل کمبود فضا، تعدادی از بیماران به ناچار در راهروی بیمارستان بستری شده و بیماران در این فضا آرامشی ندارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

بیمارستانهای امام(ره) و چمران با قدمت 100 ساله هم اکنون پذیرای بیماران شهرستان بروجرد هستند، بیمارستان هایی که علاوه بر نبود فضای فیزیکی با مشکلات دیگری هم همراه هستند.

کمبود فضا در بیمارستانها تا جایی رسیده که مدتهاست بیماران بروجرد در راهروی بیمارستانها بستری شده و انگار نه انگار که این بیمار نیاز به آرامش و استراحت دارد تا بهبود یابد.

بیمارانی که در هنگام بیماری ترجیح می دهند تا دقیقه 90 به بیمارستان مراجعه نکنند تا وضعیت نامطلوب این فضا بیشتر آزارشان ندهد اما به ناچاری در نهایت مراجعه می کنند و ممکن است مدتها برای تخت خالی در اورژانس و راهروی بیمارستان انتظار بکشند.

بستری شدن بیماران بروجردی در راهروی بیمارستان

همه این مشکلات در بروجرد در حالی رخ می دهد که بیمارستان آیت اله بروجردی 9 سال پیش در سال 86 در شهرک اندیشه بروجرد کلنگ زنی شد تا با احداث این بیمارستان مشکلات در این بخش کاهش یابد اما متافسانه بعد از گذشت 9 سال هنوز این بیمارستان تکمیل نشده و تا کنون حدود 80 درصد پیشرفت داشته است.

بستری شدن بیماران بروجردی در راهروی بیمارستان

به نظر می رسد ساخت این بیمارستان به گونه ای بوده که سالانه حتی 10 درصد هم پیشرفت نداشته و بسیار آرام در حال ساخت است.

البته تا کنون هر ساله به هر مناسبتی قرار شد این بیمارستان ضرب العجلی ساخته و افتتاح شود اما فقط در حد شعار و وعده بوده و هنوز اتفاق خاصی در این راستا صورت نگرفته است.

ابتدای تیرماه استاندار لرستان در بازدید از بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) گفت: روند ساخت بیمارستان آیت اله روجردی(ره) نامناسب است و تا کنون قول های زیادی از زمان افتتاح این بیمارستان به مردم داده شده و اجرا نشده است اما به هر ترتیب این بیمارستان باید تا قبل از پایان سال جاری تکمیل و بهره برداری شود.

در طول ساخت این بیمارستان وزرای مختلف بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، معاونان وزیر و مسئولان استانی از پروژه بازدید کرده اند و هر بار هم وعده هایی برای اتمام پروژه داده شده اما بیمارستان در همان وضعیت قرار دارد.

اواسط مرداد امسال آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه علیزاده معاون وزیر راه از پروژه بیمارستان بازدید کردند که علیزاده گفت:26 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) امسال پیش بینی شده که تا پایان سال افتتاح شود اما تخصیص اعتبار به دولت، عوامل داخلی و جهانی بستگی دارد.

بستری شدن بیماران بروجردی در راهروی بیمارستان

همه این موارد در حالی دیده می شود که با سرعت بخشیدن به روند ساخت بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) و تکمیل و تجهیز این بیمارستان بخش زیادی از مشکلات بخش درمانی و بهداشتی شهرستان حل شود اما چند وقت پیش گفته می شد که قرار است این بیمارستان 96 به اتمام برسد.

در بسیاری از مواقع و برنامه ها که مسئولان کشوری و استانی به بروجرد سفر کرده از وضیعت کنونی بیمارستان های فرسوده بروجرد بازدید کرده و وضعیت را نامطلوب ارزیابی کرده اند اما این پروژه ساخت بیمارستان همچنان به آرامی و خونسردی پیش می رود.

حال باید منتظر نشست و دید آیا بیمارستان تا پایان سال جاری تکمیل و تجهیز و به بهره برداری می رسد؟

 

نظر شما