شناسهٔ خبر: 14918340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

افتتاح بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان غربی

خبرگزاری شبستان: همزمان با گرامیداشت هفته دولت ، بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در محل مدرسه تاریخی هدایت ارومیه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه،، امروز(6شهریور) همزمان با هفته دولت، بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در محل مدرسه تاریخی هدایت ارومیه افتتاح شد.

قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربیدر مراسم افتتاحیه این بنیاد که با حضور فرماندار ارومیه، مدیران کل و مسئولین ارگانها و نهادهای ذی ربط ، معاونین میراث فرهنگی و گردشگری استان و تنی چند از شعرا، ادبا و فرهیختگان استان در محل بنای تاریخی مدرسه هدایت ارومیه افتتاح شد، گفت: خرسندیم که در چنین روزی این فرصت دست داد تا شاهد شکل گیری ساختار فرهنگی، ادبی و هنری آذربایجان غربی باشیم.

وی افزود: این یکی از وعده های انتخاباتی دولت تدبیر و امید برای استان آذربایجان غربی بود که خوشبختانه به بهره برداری رسید.

سعادت اظهار داشت: از مدت ها پیش باید چنین کاری در حوزه فرهنگ و ادب صورت می گرفت و اعتقاد دارم که این بنیاد بدور از هرگونه وابستگی به جریانات سیاسی، می تواند نقش مهمی در اعتلای فرهنگ و ادب آذربایجان ایفا کند.

استاندار اذربایجان غربی، با بیان اینکه هنر زبان ماندگار فرهنگی در هر جامعه است، گقت: تمامی آثار هنری و ادبی در جوامع ماندگار بوده اند و بعد از گذشت سال ها همچنان می توانند بیانگر فرهنگ و منش ادوار گذشته باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم استاندار آذربایجان غربی بهمراه حاضرین و شرکت کنندگان از قسمت ها و بخش های مختلف این بنیاد بازدید کردند.

نظر شما