شناسهٔ خبر: 14917519 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون شطرنج | لینک خبر

دکتر احمدی : باید از ظرفیت مراکز علمی کاربردی برای تقویت ورزش کشور استفاده شود/ آموزشها باید با هدف تاثیرگذاری در ورزش صورت گیرد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج ، در این گردهم آیی یک روزه که با حضور روسا و معاونین مراکز علمی کاربردی فدراسیون های ورزشی و ادارات کل ورزش استانهای کشور برگزار شد دکتر احمدی معاون فرهنگی ،آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان ، هدف اصلی از فعالیت مراکز علمی کاربردی ورزش را استفاده از ظرفیت آنها برای تاثیرگذاری در عرصه ورزش دانست و به ضرورت نگاه جدی به منظور تحقق این هدف تاکید و خاطرنشان ساخت: باید با بررسی وضع موجود برای ادامه مسیر چشم اندازی ترسیم کرد و با راهبردهای تدوین شده به آن دست یافت.


وی از اخذ مجوز موسسه آموزش علمی کاربردی وزارت ورزش و جوانان خبر داد و از این موسسه به عنوان ستاد ،سیاست های مراکز علمی کاربری ورزشی یاد کرد و اظهار داشت: مراکز علمی کاربردی ورزشی با توجه به قرار گرفتن موسسه آموزش علمی کاربردی ورزشی در وزارتخانه متبوع ،این مزیت را دارد که مطابق با نیازهای تخصصی جامعه ورزشی کشور،رشته ها را ساماندهی و آموزشهای منطبق برآن ارائه داد.


در این گردهمایی ،«افشین ملایی » مدیرکل برنامه ریزی و آموزش معاونت فرهنگی ،آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: دنیا به این باور رسیده که موفق ترین سازمانهای جهانی ،سازمان هایی محسوب می شوند که بهترین منابع انسانی را دارند .از همین رو برای توانمند سازی آنها نیز برنامه ریزی می کنند که در این زمینه آموزش رکن اساسی است به طوری که با آموزش کشورها گوی سبقت را از هم می ربایند.


وی همچنین اظهار داشت تنها 6 فدراسیون ، دارای مرکز علمی و کاربردی هستند و هم اکنون 32 درخواست مجوز برای تاسیس مرکز علمی کاربردی از طرف فدراسیون های ورزشی و ادارات کل تربیت بدنی استانها وجود دارد که مشغول بررسی آنها هستیم. وی همچنین از تصویب مصوباتی برای تامین اعتبارات مورد نیاز مراکز علمی-کاربردی خبر داد.


سپس حاضرین به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.


تببین موقعیت مراکز علمی کاربردی فدراسیون ها در ساختار تشکیلاتی فدراسیون ها ، نحوه تامین هزینه های مراکز ، نحوه معادل سازی مدارک مربیگری با مدارک فارغ التحصیلان و ... از جمله موارد مطرح شده توسط حاضرین در این جلسه بود .


شایان ذکر است مهندس پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج و محمد ابراهیم زاده ، معاون آموزشی مرکز علمی کاربردی فدراسیون از طرف فدراسیون شطرنج در این گردهم آیی حضور داشتند

نظر شما