شناسهٔ خبر: 14916695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار فارس:

شهرک دارویی در فارس ایجاد می شود

شیراز – استاندار فارس از راه اندازی شهرک دارویی در این استان با مصوبه دولت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی افشانی ظهر شنبه در مراسم افتتاح پروژه های دانشگاه شیراز، گفت: بودجه پژوهشی در سال ۹۵ نه تنها کاهش نداشته بلکه با تمامی مشکلات افزایش هم داشته است.

وی ادامه داد: مسئولیت اجرایی کشور در زمانی به دولت تدبیر و امید رسید که شرایط بسیار سخت بود اما خوشبختانه امروز با برنامه ریزی های صحیح وضعیت اقتصادی کشور روبه بهبود است.

استاندار فارس تصریح کرد: سرمایه گذاری برای توسعه این دانشگاه به منزله گام برداشتن در مسیر توسعه صنعت، کشاورزی و گردشگری است و اگر نیروی انسانی کارآمد در دانشگاه ها تربیت شوند، سایر بخش ها هم توسعه خواهد داشت.

افشانی ادامه داد: هرچه سرمایه گذاری بیشتر و با برنامه ریزی و هدفگذاری بهتری در دانشگاه شیراز انجام شود، سایر بخش های جامعه نیز رشد می کنند و این دانشگاه می تواند به جایگاه مورد انتظار از یک دانشگاه کارآفرین و نسل سوم دست یابد.

افشانی با اشاره به طرح موضوع کم آبی استان، گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به فارس مقرر شد یکی از جلسه های شورای عالی آب کشور به ریاست رئیس جمهور به طور مشخص به مسائل کم آبی استان فارس اختصاص داشته باشد.

استاندار فارس با اشاره به هماهنگی بیشتر بین بخشی شیمی و داروسازی، گفت: باید بین بخش شیمی دانشگاه شیراز و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارتباط نزدیکی شکل گیرد و این موضوع زمانی دارای اهمیت بیشتر می شود که ایجاد شهرک دارویی در استان فارس در دستور کار دولت است.

افشانی تاکید کرد: موضوع داروسازی در استان فارس یکی از حلقه های توسعه استان است که مورد توجه قرار نداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، طی این مراسم فاز دوم توسعه این دانشکده ویژه بخش های شیمی و فیزیک با اعتبار بیش از۱۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

نظر شما