شناسهٔ خبر: 14915425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل نوسازی مدارس اردبیل با مهر مطرح کرد؛

ایجاد مدارس کانکسی برای مناطق عشایری اردبیل در اولویت است

اردبیل – مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل با اشاره به محدودیت‌های اعتباری، ایجاد مدارس کانکسی را اولویت و مناسب‌ترین گزینه برای مناطق عشایری این استان دانست.

صاحب‌خبر -

دولت لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هم اینک در مناطق عشایری اردبیل از کانکس استفاده می‌شود، اضافه کرد: این تصور که کانکس سازه مناسبی برای تحصیل دانش‌آموز نیست، صحت ندارد.

وی افزود: کانکس در واقع یک مدرسه پیش ساخته است و در مناطقی که تصور می‌شود جمعیت دانش‌آموزی رو به کاهش خواهد بود و یا متغییر است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اضافه کرد: در برخی مناطق فقط یک یا دو دانش‌آموز داریم و احداث مدرسه در این مناطق فاقد کارایی لازم است.

لطفی تاکید کرد: از جمله در مناطق عشایری با توجه به کوچ سالانه جمعیت عشایر بهترین گزینه مدارس کانکسی است.

وی متذکر شد: تمامی مدارس کانکسی اردبیل به مانند سایر مدارس به امکانات لازم تحصیل دانش‌آموز تجهیز می‌شوند تا محرومیت و محدودیتی برای تحصیل دانش‌آموزان وجود نداشته باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اولویت مدرسه‌سازی را در مناطق پرجمعیت دانست و تأکید کرد: در امر مدرسه‌سازی نیز به مقاوم‌سازی ساختمان تأکید می‌شود.

لطفی افزود: تمامی مدارس احداثی جدید اردبیل بر اساس آخرین آیین‌نامه زلزله احداث شده و از سال ۸۶ مقاوم‌سازی ساختمان‌ها مورد تأکید دولت است.

نظر شما