شناسهٔ خبر: 14909488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر علوم در شاهرود:

دانشگاه شاهرود به توسعه کشاورزی این شهر کمک کند

R41366/P1336

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود باید به بخش کشاورزی این شهرستان کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، محمد فرهادی در آئین افتتاح کارخانه بزرگ کنسانتره شاهرود اظهار داشت: دانشگاه صنعتی شاهرود یکی از دانشگاه‌های تراز نوین و تخصصی کشور است.

وی با اشاره به اینکه شاهرود یک منطقه کشاورزی و قطب کشاورزی استان سمنان است افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود باید به توسعه کشاورزی این شهرستان کمک کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه ها باید با صنایع ارتباط داشته باشند خاطر نشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره داشتند؛ ارتباط بین دانشگاه و صنعت ضروری است.

وزیر علوم بادبیان اینکه دولت در شرایط سختی اداره کشور را تحویل گرفت افزود: رکود تورمی، کاهش سرمایه‌گذاری، تهدیدات خارجی، کاهش تولید و کاهش قروش نفت و نیز عدم تمایل کشورها برای تعامل با ایران شرایط کشور در سال 92 بود.

فرهادی با اشاره به اینکه طرف غربی می‌خواست تا صادرات نفت کشورمان را به صفر برساند عنوان کرد: در آن زمان نفت تنها در برابر دارو و غذا فروخته می‌شد.

وی با بیان اینکه در آن زمان احتمال حمله نظامی به ایران وجود داشت تصریح کرد: با هوش و خرد دولت یازدهم و برنامه‌ریزی انجام شده در مذاکرات هسته‌ای تحریم‌های ظالمانه غربی ها علیه ملت ایران رفع شده و تهدیدات نظامی که همواره سازمان ملل متحد آن را مطرح می‌کرد لغو شده است و اینها دستاورد کمی نیست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پس از برجام، آرامش به کشور بازگشته و زمینه سرمایه‌گذاری و تحرک در کشور فراهم شد به کاهش نرخ تورم در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت دولت نیز با تصویب آیین‌نامه‌ها و قوانین و مقررات مورد نیاز مانند لایحه و قانون خروح از رکود و حمایت از تولید زمینه ساز سرمایه گذاری بیشتر در کشور شد.

فرهادی با اشاره به اینکه امروز سرمایه‌گذاری‌های زیادی در کشور در حال انجام است اظهار داشت: امروز واحدهای راکد و نیمه فعال کشور یکی یکی به حرکت در آمده و احیا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دولت به تعاملات بین المللی توجهی جدی دارد گفت: البته برای اینکه دوباره ارتباطات به خوبی برقرار شود زمان لازم است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه برای رفع موانع بانکی زمان نیاز است خاطرنشان کرد: ارتباط بین بانکی نیز در حال برقراری است.

انتهای پیام/

نظر شما