وی ادامه داد: این صنعت بزرگ انسانی همواره کوشیده است تا در جهت افزایش سهم از بازار خدمات پستی، رشد توان اقتصادی، نوآوری در خدمات و محصولات، ارتقای کیفیت خدمات و فعالیتهای پستی، تأمین رضایت ذینفعان و توانمندسازی و توسعه سرمایه انسانی گامهای بلندی را بر دارد.
دهقان خاطرنشان کرد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در دولت تدبیر و امید با اثبات وجود خود به عنوان اهرمی موثر در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، در سایه حمایت های دولت و مجلس موفق شده است تا ارائه خدمات عمومی و دولتی را سامان بخشیده و رضایت بیش از پیش هموطنان را فراهم کند. این شرکت با رویکردهای نوین و با استفاده از تجربه کشورهای موفق و همچنین بازنگری در فعالیت ها و اصلاح اساسی در ساختارهای فنی، مالی و سازمانی، تحولی چشمگیر را در عرصه خدمت رسانی موجب شده و پویایی، سرآمدی و تأمین رضایت ذینفعان را به عنوان هدف غایی خود تعیین کرده است.
وی به اهم اقدامات انجام شده اداره کل پست استان یزد در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و در این باره از اصلاح ساختار شرکت با ادغام واحدها، تعدیل نیرو، چابکسازی ستاد و تقویت بخش توزیع و اجرا، همچنین ارتقای سطح معیشت پرسنل از سال 1393 تاکنون، ساماندهی و بهینه سازی منابع انسانی، ساماندهی و بازسازی اماکن و تجهیزات پستی، ساماندهی و بازسازی ناوگان حمل و نقل و خودرویی خبر داد.
دهقان همچنین به راهاندازی سیستم مدیریت پاسخگویی به شکایات از طریق سایت http:eop.post.ir اشاره کرد و افزود: راه اندازی سامانه هوشمند همراه نامه رسان و آغاز طرح صندوقهای هوشمند پستی معابر از دیگر اقدامات پست استان در این مدت بوده است.
این مسئول از ایجاد سرویسهای نوینی مانند سرویس پست همراه، سرویس تعیین زمان توزیع توسط فرستنده، وب آگهی، پست مستقیم الکترونیکی، پست مالی، پست ترکیبی، تمبر فاخر طلا و نقره، پست لجستیک، پست پخش، پست رسانه، خدمات ویژه شهروندی(خوش)، تجارت الکترونیک بین المللی و سامانه خرید و فروش اینترنتی من و پست، در شرکت پست استان خبر داد.
وی به حذف قراردادهای غیر اقتصادی و عقد قراردادهای با ارزش افزوده در راستای توسعه خدمات نیابتی و رفاه حال مشتریان با شرکتها، سازمانها و افراد حقیقی و حقوقی از جمله ثبت اسناد، شرکت مخابرات، پزشکی قانونی، اداره کل تأمین اجتماعی، دادگستری، شهرداری، اداره کل مالیاتی، اداره کل دامپزشکی و بانکهای ملی، مهر اقتصاد، مسکن و رسالت اشاره کرد.
دهقان از دیگر اقدامات پست استان در دولت تدبیر و امید را راهاندازی و بهرهبرداری از سیستم یکپارچه مبادله و استفاده از دستگاه PDA، تهیه لوازم و تجهیزات جدید نامه رسانی شامل موتورسیکلت، کلاه کاسکت، لباس متحد الشکل، کیف نامهرسانی و باکس موتور سیکلت، ایجاد باجههای پستی در ادارات و مکانهای مورد نیاز مردم جهت کاهش تردد و تسریع در دریافت خدمات، ذکر کرد.
وی بالاتر بودن سرانه مرسوله پستی در استان نسبت به میانگین سرانه مرسولات پستی در کشور، بهنگامسازی اطلاعات کدپستی در سطح استان و نصب پلاک کدپستی شهری و روستایی، گسترش سرویس تمبر شخصی، چاپ و ارسال کارت پستال الکترونیکی، ثبت نام و فروش تمبرینه طلا و نقره تمثال حضرت امام خمینی(ره)، حافظ شیرازی و حکیم فردوسی و همچنین ایجاد و راه اندازی پست لجستیک در استان، ارتقاء سیستمهای سخت افزاری متناسب با پیشرفت تکنولوژی و استفاده ازتوانمندیهای بخش خصوصی در جهت توسعه خدمات وامکانات پستی درامور قبول و حمل و نقل مرسولات پستی، را از افتخارات پست استان در این مدت برشمرد.
مدیرعامل شرکت پست استان ادامه داد: پست یزد در طی سالهای اخیر استفاده از فن آوریهای نوین در جهت بهبود کیفیت خدمات پستی و اتوماسیون کردن باجههای قبول و واحدهای تجزیه و توزیع، اجرای بهینه طرح تکریم ارباب رجوع، راهاندازی باجه ارتباط با مشتری و تهیه امکانات رفاهی برای مشتریان در باجههای پستی، بکارگیری فن آوریهای نوین به منظور بهبود فرآیندها و تحقق اصل مشتری مداری و تکمیل، تجهیز و بهره برداری از ساختمان پست هرات را نیز محقق ساخته است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده پیرامون پیاده سازی و اجرای طرح ملی GNAF در استان، اظهار کرد: پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن(G-NAF) که از طرحهای کلان ملی به شمار میرود به عنوان یکی از طرحهای اقتصاد مقاومتی از سوی هیئت دولت به تصویب رسیده است. این طرح که با متولیگری شرکت ملی پست انجام میشود، نقش کلیدی در تولید و نگهداری نشانی مکانها و کدهای پستی و نیز به عنوان تنها دارنده گواهینامه بینالمللی آدرس استاندارد S42 از اتحادیه بین المللی پست درکشور و مشارکت 9 سازمان و نهادهای دیگر، در قالب سه بخش کدپستی، طرح مدیریت نشانی مکان محور(سینا) و سامانه مدیریت یکپارچه املاک(سیماک)، دارد.
دهقان، مهمترین اقدامات به عمل آمده در راستای تحقق این طرح اقتصاد مقاومتی در استان را شامل برگزاری جلسات کارگروه استانی GNAF با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط، تشکیل کمیته تخصصی نقشه سرویسهای مرتبط با همکاری سازمان مدیریت و برنامهریزی، بهرهگیری از دانش و توان شرکتهای دانشبنیان در زمینه طراحی و تولید سیستمهای نرم افزاری و سرویسهای مورد نیاز طرح برشمرد.
وی در همین رابطه از بهرهگیری از دانشهای روز و علمی دانشگاهی دنیا از جمله دانشگاه ملبورن استرالیا به عنوان پیشرو در زمینه پیادهسازی سیستمهای یکپارچه اطلاعات مکانی در جهان، خبر داد و گفت: در همین رابطه همچنین بررسی علمی و کارشناسی ساختارهای نشانی استاندارد و پالایش اطلاعات نشانی بانک اطلاعات کدپستی ده رقمی، به هنگام سازی کامل کدپستی شهرها و 50 درصد روستاها مطابق با برنامه کشوری، به هنگام سازی بیش از 810 هزار رکورد کدپستی شامل 717 هزار شهری و 93 هزار روستایی و انجام کامل عملیات تعیین مختصات جغرافیایی ساختمانها در نقاط شهری استان انجام شده است.
دهقان از دستاوردهای شرکت پست استان یزد به ایجاد سرویس ژئو گواهی کدپستی بر مبنای پروژه SDI برای اولین بار در سطح کشور، اجرای نظام آراستگی محیط کار در پست استان و اخذ گواهینامه بین المللی 5S، کسب رتبههای برتر در سرویسهای پست ویژه، پست پیشتاز و سرویس tls(تعیین زمان توزیع توسط فرستنده) و کسب رتبه برتر در ارائه کیفیت خدمات پستی، کسب رتبه برتر بر اساس شاخصهای اصلی شرکت پست، کسب رتبه برتر بر اساس شاخص ضریب تعادل، کسب رتبه برتر روابط عمومی و کسب رتبه دوم در تخصیص عرصه طرح GNAF در بین ادارات پست استانهای کشور، اشاره کرد.
انتهای پیام