شناسهٔ خبر: 1488692 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

بازي‌هاي آسيايي| بهداد سليمي مدال طلا گرفت

بهداد سليمي با ثبت رکورد جديد در حرکات يک ضرب، دوضرب و مجموع مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي اينچئون را بر گردن آويخت.

صاحب‌خبر -

در آخرين روز رقابت‌هاي وزنه‌برداري بازي‌هاي آسيايي، وزنه‌بردار فوق ‌سنگين ايران با بالابردن وزنه‌هاي 210 و 255 کيلوگرم و مجموع 465 کيلوگرم ضمن شکستن رکورد بازي‌ها مدال طلا را به دست آورد.

حرکت يک‌ضرب

بهداد سليمي در حرکت يک ضرب وزنه 200 و 210 کيلوگرم را بالاي سر برد و توانست رکورد يک ضرب بازي هاي آسيايي را بشکند. او در آخرين حرکت خود در يک ضرب به رکورد يک ضرب جهان حمله کرد که در مهار وزنه 215 کيلوگرمي ناموفق بود.

حرکت دوضرب

او در حرکت دو ضرب وزنه 241 کيلوگرم را بالاي سر برد و توانست رکورد دو ضرب بازي‌ها را هم به نام خود ثبت کند. اين رکورد پيش از اين در اختيار حسين رضازاده در بازي‌هاي 2002 بوسان بود که وزنه 240 کيلوگرم را بالاي سر برده بود. به اين ترتيب سليمي رکورد مجموع را نيز به 451 کيلوگرم افزايش داد.

پس از حرکت ناموفق وزنه‌بردار چيني براي مهار وزنه 245 کيلويي سليمي بار ديگر روي تخته آمد تا وزنه 255 کيلوگرمي را بالاي سر ببرد. بهداد که در حرکت اول زير وزنه 245 کيلوگرم اندکي لرزيده بود، اين بار بهتر کار کرد و اين وزنه را هم زد تا رکورد را به 465 کيلوگرم افزايش دهد. سليمي از حرکت سوم انصراف داد.

با پايان رقابت‌هاي وزنه برداري، بهداد سليمي تنها مدال طلاي اين رشته را به دست آورد تا تيم وزنه برداري ايران با يک طلا و يک نقره و کسب نتايج ضعيف به کار خود پايان دهد.

نظر شما