شناسهٔ خبر: 1487538 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرار داعشی‌ها از نینوا/تروریست‌ها بمب‌های جدید به کار‌ می‌گیرند

خبرگزاری تسنیم: منابع عراقی از فرار داعشی‌ها از نینوا و به کارگیری بمب‌های جدید از سوی تروریست‌های تکفیری بعثی در دیالی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه السومریه، سرهنگ غالب العطیه سخنگوی پلیس دیالی اعلام کرد: گروه های مسلح به شیوه بمب های فشاری در شمال المقدادیه در استان دیالی روی آورده اند که شیوه کار این بمب های به این گونه است که محص فشار نیروی پیاده یا ادوات نظامی چراغ سبز شروع به چشمک زدن می کند و به دنبال آن بمب منفجر می شود.

العطیه تاکید کرد: به کارگیری بمب های فشاری پس از کم شدن بمب هایی که با تلفن همراه منفجر می شوند رخ می دهد زیرا خدمات رسانی تلفن همراه در مناطق درگیر متوقف شده بود. نیروهای مبارزه با مواد منفجره ظرف هفته گذشته 27 بمب را در شمال المقدادیه خنثی کرده اند.

وی افزود: به کارگیری بمب های فشاری برای ممانعت از پیشروی نیروهای امنیتی در شمال المقدادیه است و واحد مبارزه با مواد منفجره نقش محوری در افزایش سرعت پیشروی نیروهای امنیتی به سوی اهداف ویژه در روزهای گذشته داشته است.

یک منبع در دیالی از هلاکت تعدادی از تروریست های داعش در اطراف جلولاء در استان دیالی در عملیات نیروهای پیشمرگه کردستان خبر داد و افزود: طی دو هفته گذشته 15 تروریست در شرق و شمال جلولاء به هلاکت رسیده اند.

همزمان فارِس طه رئیس تشکل وفاداری به الانبار در پارلمان عراق گفت: نبرد با تروریسم طولانی خواهد بود که کسانی که تصور میکنند به تنهایی می توان داعش را شکست داد سخت در اشتباه هستند.

وی هماهنگی میان عملیات الانبار و عشایر این استان را ضروری دانست و بیان کرد: دخالت بین المللی برای ثبات و امنیت لازم است.نیروهای ائتلاف باید در حمله به اهداف دقت لازم را داشته باشند و از حملات غیر دقیق که به غیرنظامیان ضربه می زند پرهیز کنند.

یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات الانبار نیز از هلاکت بو اسحاق العسکری از سرکرده های داعش با کمک نیروی هوایی در الصقلاویه در شمال فلوجه خبر داد و افزود: نیروهای امنیتی به عملیات نظامی علیه داعش در مناطق السجر و الصقلاویه با حمایت نیروی هوایی عراق ادامه می دهند.

قصی عباس عضو تجمع الشبک عراق گفت: تروریست های داعش از مراکز اصلی خود در دشت نینوا گریخته اند و به سوی مناطق دیگر بر اثر شدت حملات هوایی رفته اند و بزودی تروریست ها در این منطقه نابود می شوند.

وی افزود: داعشی ها به سرقت منازل و انفجار آنها در دشت نینوا ادامه می دهند اما حضور آنها کمتر از سابق شده است و تلفات و خسارات سنگینی را متحمل شده اند.عباس تاکید کرد: دشت نینوا به نیروی زمینی ارتش و پیشمرگه برای آزادی آن نیاز دارد.باقیمانده تروریست های داعش توان رویارویی با نیروهای ارتش را ندارند.

انتهای پیام/پ

نظر شما