شناسهٔ خبر: 14870993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش :

سطح کیفی مدارس غیردولتی پایین‌تر از مدارس دولتی نیست/مدارس غیردولتی از بعد "پرورشی" غافل شده‌اند

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سطح کیفی مدارس غیردولتی پایین‌تر از مدارس دولتی نیست، گفت: مستندات ما برای دفاع از مدارس غیردولتی بسیار کم است که خوشبختانه در کرمان مستندسازی خوبی در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مرضیه گرد ظهر امروز در همایش کیفیت‌بخشی به مدارس غیردولتی استان کرمان اظهار داشت: نگاه غیرتخصصی به دلیل عام بودن و فراگیر بودن حوزه آموزش و پرورش و سودگیری‌های سیاسی دو آفتی است که آموزش و پرورش با آن روبروست.

معاون وزیر آموزش و پرورش دو اصل سلامت و عزت مردم را در راس برنامه‌های دولت یازدهم دانست و گفت: اولویت بعدی دولت رسیدگی به امر آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به  مقایسه عملکرد دولت در حوزه درآمدها در سه سال گذشته نسبت به سه سال ما قبل آن گفت: در شش سال گذشته درآمد دولت 80 برابر شده که سهم آموزش و پرورش 54 درصد بوده است.

رئیس مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: اگر همت و مشارکت همه نباشد تعلیم و تربیت با فاجعه مهمی روبرو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هرجا توسعه فرهنگی و اجتماعی مطرح  است همه نگاه‌ها به سمت آموزش و پرورش است، بیان کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش نیز کمک‌های مهمی در این زمینه به ما کرده است.

گرد با تاکید بر اینکه اجرای قانون مهم است نه قانون داشتن خاطرنشان کرد: ما با مشکلات مراکز آموزشی غیردولتی به خوبی آشنا هستیم و به دنبال آن هستیم تا مشکلات واگذاری زمین و ساخت و ساز‌های ناتمام را در حوزه آموزش و پرورش با کمک استاندار برطرف کنیم همان‌طور که مشکلات عوارض شهرداری کاملا برطرف شده است و یکی از تجلی‌های مشارکت‌های مردمی در مدرسه‌داری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش رویکرد اصلی تاسیس مراکز غیردولتی را پرداختن به مسائل پرورشی برشمرد و گفت: متاسفانه در طول سال‌ها مدارس ما از این معیار انحراف پیدا کردند و مسئله آموزش اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سطح کیفی مدارس غیردولتی پایین‌تر مدارس دولتی نیست، تصریح کرد: مستندات ما برای دفاع از مدارس غیردولتی بسیار کم است که خوشبختانه در کرمان مستندسازی خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام/