شناسهٔ خبر: 14859189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار بوشهر:

۶۱۳ طرح عمرانی با اعتبار ۶۷۹ میلیاردتومان در استان بوشهر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

R41363/P41362

استاندار بوشهر گفت: ۶۱۳ طرح عمرانی با اعتبار ۶۷۹ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود که نسبت به هفته دولت سال قبل افزایش ۵۶ درصدی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت هفته دولت به خدمات ارائه شده در حوزه‌های مختلف پرداخت و با بیان اینکه در حوزه بهداشت طرح‌های قابل توجهی در استان بوشهر اجرا و در حال اجرا است اظهار داشت: تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر از 827 تخت در ابتدای شروع دولت یازدهم اکنون به یک‌هزار و 200 تخت افزایش یافته که تا پایان سال این رقم به یک‌هزار و 400 تخت می‌رسد.

وی با اشاره به آغاز ساخت بیمارستان 160 تختی در بوشهر گفت: با تفاهم‌های انجام شده بیمارستان 160 تختی بوشهر در جوار بیمارستان شهدای خلیج فارس ساخته می‌شود و این در حالی است که اورژانس هسته‌ای با کاربری‌های متفاوت با 80 تحت بستری در بیمارستان مرکز استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

استاندار بوشهر از ساخت بیمارستان تخصصی قلب در بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: با تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد شده بیمارستان تخصصی قلب بوشهر بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که این بیمارستان با 16 تخت در سفر وزیر بهداشت به استان اجرایی می‌شود.

سالاری با بیان اینکه با ساخت این مراکز درمانی تخت‌های بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به 700 تخت افزایش می‌یابد گفت: 12 مرکز دندان‌پزشکی در شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر در حال ساخت است که اکنون 70 درصد پیشرفت دارد که خدمات دندان‌پزشکی رایگان ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به تامین 10 آمبولانس مدرن در مراکز شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر تصریح کرد: تخت‌های مراقبت ویژه کودکان و نوزادان از 14 تخت به 32 تخت و تخت‌های دیالیزی از 78 تخت به 104 تخت رسیده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های بزرگراهی در 8 نقطه استان بوشهر افزود: بزرگراه گناوه به دیلم تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه بزرگراه برازجان به گناوه نیز در حال تکمیل شدن است.

سالاری با اشاره به اجرای 4 قطعه بزرگراه بوشهر به دیر خاطرنشان کرد: کمربندی بزرگراهی کنگان با 32 کیلومتر طول تا دهه فجر امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای خروجی دوم بوشهر گفت: این محور چهار خطه دو محور آن روند اجرایی مطلوبی دارد که تا پایان امسال بخشی از آن تکمیل می‌شود.

استاندار بوشهر اجرای 131 طرح راهسازی روستایی را از دیگر طرح‌های راهسازی استان بوشهر دانست و افزود: در راستای تکمیل طرح‌های مسکن مهر استان بوشهر تا پایان امسال بیش از 4 هزار واحد آن تکمیل و به متقاضیان واگذار می‌شود.

سالاری اجرای بوستان‌های امید روستایی را از دیگر طرح‌ها دانست و گفت: امسال 328 روستا به تجهیزات پارکی، ورزشی، هنری و تفریحی مجهز می‌شود و 115 آبادی که جمعیت زیر 100 نفر دارند به بوستان با تجهیزات پارکی مجهز می‌شوند.

وی با اشاره به طرح‌های گازرسانی شهری و روستایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بهره‌مندی روستائیان از شبکه گاز رسانی از 70 درصد به 89 درصد و در شهرها از 90 درصد به 98 درصد می‌رسد.

استاندار بوشهر اجرای طرح‌های آب آشامیدنی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اکنون روزانه 320 هزار متر مکعب آب آشامیدنی از سه طریق خط کوثر، خط کازرون و چاه‌های داخلی استان بوشهر تامین می‌شود.

سالاری با اشاره به صدور مجوز تاسیس آب شیرین‌کن با ظرفیت 110 هزار متر مکعب در استان بوشهر تصریح کرد: آب شیرین‌کن کنگان راه‌اندازی شده، آب شیرین‌کن بوشهر نیز تا مهرماه واردمدار تولید می‌شود و آب شیرین‌کن دیگری با ظرفیت 35 هزار متر مکعب در بوشهر به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این، آب شیرین‌کن سیراف برای تامین آب آشامیدنی شهرستان جم با ظرفیت 28 هزار متر مکعب بزودی اجرایی می‌شود و آب شیرین کن دلوار و عسلویه هم ساخته می‌شود. با راه‌اندازی تاسیسات آب شیرین‌کن یاد شده دولت سالانه 120 میلیارد تومان برای تامین آب مردم استان بوشهر پرداخت می‌کند.

سالاری با اشاره به افزایش ظرفیت آب خط کوثر بیان کرد: با اصلاحی که روی خط آبرسانی کوثر ایجاد شده روزانه 23 هزار متر مکعب به ظرفیت آب این خط افزوده می‌شود که برای اجرای این طرح 20 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی از افزایش خط آبرسانی کازرون خبرداد و گفت: با مشارکت مسئولان و کشاورزان استان فارس و کازرون ظرفیت تامین آب از خط کازرون افزایش یافته است.

استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح و اجرای طرح‌های عمرانی در هفته دولت در استان بوشهر خاطر نشان کرد: 613 طرح عمرانی  با اعتبار 679 میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود که نسبت به هفته دولت قبل افزایش 56 درصدی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما