شناسهٔ خبر: 14777749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:

بخشنامه عدم به کارگیری مدیران پروازی درخوزستان اجرایی شود

اهواز ـ رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بر لزوم اجرایی شدن بخشنامه اخیر وزیر نفت مبنی بر عدم به کارگیری مدیران پروازی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید ناصری نژاد ظهر امروز شنبه در سومین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اظهار کرد: دفاع از حقوق مصرف کنندگان ریشه در دین اسلام دارد و در قرآن و فقه تاکید بسیاری برای این موضوع شده است.

وی با بیان اینکه عدم رعایت حقوق مصرف کننده منافات با دین و مذهب اسلام دارد افزود: برای عرضه کالا و ارائه خدمت تاکید شده که رعایت امانت و سلامت و دقت را داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: فروشنده و سازنده (تولید کننده) باید در امانت های خود رعایت کافی داشته باشد و سر مردم کلاه نگذارند.

ناصری نژاد ادامه داد: در عمل به رعایت حقوق مصرف کنندگان مشکلات زیادی داریم و این باعث شده در صنعت و تولید و اقتصاد در خیلی از کارها عقب بیفتیم. امانت را رعایت نمی کنیم،  از کار می زنیم،  در سلامت کارها دقت نمی شود و به تاکیدات دینی در این زمینه توجه نمی کنیم.

وی بیان کرد: برای این منظور،  تشکل های صنفی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطح کلان و خرد تشکیل می شود تا حقی از مردم ضایع نشود.

خوزستان به منبعی برای برداشت ثروت تبدیل شده است

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان اضافه کرد: مکلف به استفاده از تولیدات داخلی و ملی و حمایت از آن هستیم ولی تولیدکنندگان هم باید رعایت کنند و ذهنیت منفی برای مردم ایجاد نکنند زیرا این امر موجب بی اعتمادی نسبت به تولیدات داخلی می شود. تولید کنندگان حق ندارند به صرف فعالیت اقتصادی کار کنند بلکه باید حقوق مردم را نیز در نظر بگیرند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان خوزستان متاسفانه به منبعی برای برداشت و استخراج ثروت در زمینه صنعت و نفت تبدیل شده و این خلاف است. در غرب و شرق کارون و اطراف اهواز فعالیت های اقتصادی انجام می شود و ثروت را استخراج می کنند ولی مردم خوزستان هیچ منفعتی از آن نبرده و فقط ضرر می بینند.

وی ادامه داد: چیزی جز مشکلات زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فقر عاید مردم خوزستان نمی شود و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند خوزستان خالی از سکنه خواهد شد زیرا همه در حال مهاجرت هستند.

ناصری نژاد تصریح کرد: صنایع موجود در استان باید به محیط زیست و سلامت مردم توجه داشته باشند. چرا طوری عمل می شود که پشت سر هم ثروت ملی در پتروشیمی های خوزستان آتش بگیرد و به راحتی از بین برود در حالی که به یک ریال آن هم نیاز داریم؟ چند بار گوشزد کردیم مسئولان دلسوز انتخاب کنند و جوانان و مردم خوزستان را به کار گیرند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان انتقاد کرد: چرا باید مدیران پروازی به کار گیریم؟ چرا به نخبگان خوزستان که خون جوانانشان با صنعت ۱۰۰ها سال گره خورد را انتخاب و به آنها اعتماد نمی کنند؟ با اینکه جوانان بومی خیلی خوب می توانند مدیریت کنند.

مسائل قومیتی کنار گذاشته شود

وی عنوان کرد: وزیر نفت اخیرا بخشنامه ای را برای عدم به کارگیری مدیران پروازی صادر کرده ولی عملا هنوز اجرایی نشده است. نباید بگذاریم دستهای مرموزی از خارج از استان بیایند و بین قومیت های ما تفرقه افکنی کنند. ما همه ایرانی هستیم و سالهاست در کنار هم زندگی می کنیم، نباید بگذاریم تفزقه افکنی ایجاد شود و مردم احساس تبعیض کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: امروز شاهد آن هستیم که دشمنان اسلام جمع شده و به هر شکلی قصد دارند یک مشکل امنیتی در کشور ایجاد کنند و میلیاردها دلار برای این منظور هزینه می کنند تا به ایران ضربه بزنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کسانی که به مسائل قومیتی دامن می زنند مخالف نظام هستند و این کشور را دوست ندارند.

نظر شما