شناسهٔ خبر: 14569995 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شکست والیبال برابر لهستان؛ پایانی بر روز چهارم حضور ایران در المپیک

ریو - ایرنا - تیم ملی والیبال آخرین نماینده ایران در چهارمین روز بازی های المپیک بود که در جدالی سنگین سه بر دو مغلوب لهستان شد تا پرونده روز چهارم این بازی ها برای کاروان ایران بسته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نمایندگان 206 کشور جهان به همراه کاروان پناهجویان در چهارمین روز بازی های المپیک 2016 ریودوژانیرو در 23 رشته رقابت کردند و ورزشکاران ایران هم در این روز در رشته های تیراندازی، جودو، شنا، قایقرانی، والیبال و تیراندازی با کمان به مصاف رقبای خود رفته اند که نتایج آن به شرح زیر است:
** گلنوش سبقت اللهی بانوی تیرانداز المپیکی ایران در مرحله مقدماتی رقابت های تیراندازی زنان المپیک در تپانچه 25 متر با کسب ۵۷۲ امتیاز (۲۹۱ بخش دقت و ۲۸۱ بخش سرعت) از صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت های تیراندازی باز ماند.
** سعید ملایی جودوکار وزن منهای 81 کیلوگرم ایران با شکست مقابل «خاسان کالمورزائف» از روسیه با بازی های المپیبک 2016 ریودوژانیرو وداع کرد.
**مهسا جاور هم که از راه یابی به فینال بازمانده بود در رشته روئینگ موفق شد با قرار گرفتن در مکان دوم رقابت های روئینگ به فینال E این رقابت ها صعود کند.
** آریا نسیمی شاد در شنای 200 متر قورباغه با زمان دو دقیقه و 20 ثانیه و 18 صدم ثانیه در رده هفتم این رقابت ها ایستاد و از راه یابی به مرحله بعد بازماند.
** زهرا نعمتی بانوی کماندار ایران نیز در اولین مسابقه دور حذفی خود در مسابقات تیروکمان المپیک برابر نماینده روسیه شکست خورد و به دور بعد راه نیافت.
** تیم ملی والیبال ایران نیز آخرین نماینده ایران در روز چهارم این رقابت ها بود که سه بر دو مغلوب لهستان شد اما یک امتیاز المپیکی را به دست آورد.
اما در سه روز نخست بازی های المپیک نتایج زیر بدست آمد:
** پوریا نوروزیان در روزسوم بازی ها در مرحله مقدماتی تیراندازی تفنگ 10متر بادی با کسب 622 امتیاز در رده بیست و دوم جدول بازی ها قرار گرفت و از راه یابی به فینال بازماند.
**مهسا جاور روئینگ سوار ایران هم از صعود به مرحله یک چهارم بازماند. جاور با زمان هشت دقیقه و شش ثانیه و 57 صدم ثانیه در مرحله شانس مجدد از میان 14 قایقران در مجموع نهم شد و شانس کسب مدال را از دست داد. او از این پس برای بهبود رتبه اش در رده بندی مسابقه می دهد.
** گلنوش سبقت اللهی بانوی تیرانداز المپیکی ایران هم پیشتر در دومین روز بازی های و در مرحله مقدماتی تپانچه 10متر بادی با کسب 379 امتیاز از راه یابی به فینال رقابت های تیراندازی سی و یکمین دوره بازی های المپیک ریو 2016 در این مرحله بازماند.
** احسان روزبهانی هم در این روز به عنوان تنها نماینده بوکس ایران در وزن منفی 81 کیلوگرم در مرحله مقدماتی مقابل نماینده هلندی شکست خورد تا وداع زودهنگامی با بزرگترین رویداد وررزشی جهان داشته باشد.
** تیم ملی والیبال ایران که برای نخستین بار المپیک را تجربه می کند، در نخستین دیدار خود در سالن ماراکانا به مصاف تیم آرژانتین شاگردان خولیو ولاسکو سرمربی سابق ایران رفت و با نتیجه سه برصفر باخت.
البته تیم ایران در بازی بعدی خود در بامداد چهارشنبه برابر لهستان قرار گرفت و کوبا، مصر و روسیه حریفان بعدی ایران در این رقابت ها هستند.
در روز نخست رقابت ها هم سه نماینده ورزشی ایران در رشته های تیراندازی، تنیس روی میز، قایقرانی مسابقه داده اند که در رشته تیراندازی و در قسمت 10 متر بادی نجمه خدمتی و الهه احمدی در مرحله مقدماتی به مصاف حریفان رفتند که خدمتی با کسب 415 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفت و از راه یابی به فینال بازماند.
همچنین الهه احمدی که با 417 امتیاز به مرحله فینال راه یافته بود، در نهایت با 122،5امتیاز در جایگاه ششم این ماده قرار گرفت.
نیما و نوشاد عالمیان و ندا شهسواری نمایندگان ایران در رشته تنیس روی میز هم در مرحله مقدماتی رقابت های انفرادی به مصاف حریفان رفتتند که «نوشاد عالمیان» برابر توپیک بوجان از اسلوونی با نتیجه چهار بر یک خیلی زود از المپیک وداع کرد.
نیما عالیمان هم با باخت برابر حریف رومانی خود پس از نوشاد از ادامه رقابت ها حذف شد.
ندا شهسواری سومین پینگ پنگ باز المپیکی ایران هم در مرحله مقدماتی برابر حریف بلاروسی خود از ادامه رقابت ها بازماند و براین اساس پرونده تنیس روی میز ایران در این رقابت ها بسته شد و نمایندگان ایران در این رشته به خانه بازگشتند.
بر این اساس در چهار روز نخست رقابت ها، پرونده دو رشته تنیس روی میز و بوکس بدون نتیجه بسته شد و الهه احمدیان ،گلنوش سبقت اللهی، پوریا نوروزیان در تیراندازی و ملایی در جودو از ادامه رقابتها حذف شدند.
کاروان ایران با 64 ورزشکار در 14 رشته ورزشی شامل کشتی (آزاد و فرنگی)، وزنه برداری، جودو، تیراندازی (تفنگ و کمان)، والیبال، تکواندو، بوکس، دوومیدانی، شمشیر بازی، قایقرانی، تنیس روی میز، دوچرخه سواری و شنا در این دوره از رقابت ها حضور دارد.
ورزشی**9250**1379 ** 1574

نظر شما