شناسهٔ خبر: 14470745 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کاروکارگر | لینک خبر

اخبار ورزشی

صاحب‌خبر -
  • المپیک ۲۰۱۶ - ریو
  • برنامه رقابت ورزشکاران ایران در روز نخست

ورزشکاران کشورمان در نخستین روز بازی‎های المپیک ۲۰۱۶ در رشته‎های تیراندازی، دوچرخه‎سواری، قایقرانی و تنیس روی میز به مصاف حریفان می‎روند.
به گزارش کاروکارگر، المپیک، المپیک، المپیک. این نامی است که از امروز  به وفور در سراسر ایران شنیده خواهد شد.
سی و یکمین دوره بازی‎های المپیک رسماً از بامداد امروز  آغاز  شد و ۲۰۶ کشور از سراسر این کره‎ خاکی تلا‎ش‎های چهار ساله خود را به منصه ظهور می‎گذارند. چه کشوری که با ۵۵۵ ورزشکار به این رویداد آمده است چه کشور‎هایی که تنها با یک ورزشکار در این رویداد بزرگ حضور دارند، همه و همه برای کسب مدال‎ طلا تلاش می‎کند تا توانایی‎های ورزش خود را به دنیا نشان بدهند.
کشورمان در این دوره از بازی‎ها ۶۳  ورزشکار در ۱۴ رشته دارد. والیبال، کشتی(آزاد و فرنگی)، دوومیدانی، وزنه‌برداری، شنا، جودو، دوچرخه‎سواری، بوکس، قایقرانی، تکواندو، تیراندازی، تیراندازی با کمان، تنیس روی میز و شمشیربازی رشته‎های کاروان ورزشی ایران این فستیوال بزرگ هستند.
پس از مراسم افتتاحیه، الهه احمدی و نجمه خدمتی در رشته تفنگ بادی ۱۰ متر باید به مصاف رقیبان خود بروند. در این رشته که مرحله مقدماتی آن از ساعت ۱۶/۰۰آغاز می‏‎شود، ۵۱ ورزشکار حضور دارند. رقابت نهایی این مسابقات ساعت ۱۸:۰۰ امروز برگزار خواهد شد. اواسط مسابقات تیراندازی بانوان، رکاب‎زنان کشورمان در رشته استقامات جاده به مصاف حریفان خود خواهند رفت. قادر میزبانی، میرصمدپور سیدی و آروین معظمی گودرزی سه رکاب‎زن کشورمان در این رقابت خواهند بود. البته تا به این لحظه هنوز استارت لیست سنگین‎ترین رقابت المپیک اعلام نشده است. این رقابت ساعت ۱۷:۰۰ خواهد بود. رقابت‎های روئینگ تک نفره بانوان از ساعت ۱۷:۰۰ در ۶ گروه آغاز می‎شود که هنوز استارت لیست این مسابقات اعلام نشده و مشخص نیست مهسا جاور تنها نماینده قایقرانی زنان ایران در کدام گروه قرار خواهد داشت.
از ساعت ۱۸:۰۰ نیما عالمیان در رقابت‎های تنیس روی میز باید به مصاف «جی اچ ای کاناک» ۱۶ ساله امریکایی برود. از ساعت ۲۲:۰۰ هم ندا شهسواری به مصاف «الکساندرا پیرووالوا» بلاروس می‎رود و در همین روز   نوشاد عالمیان  به مصاف «بویان توکیچ» اسلوونیایی باید برود.

  • توقف برزیل در فوتبال  المپیک ریو

برزیل در اولین دیدار خود در المپیک ریو برابر آفریقای جنوبی به تساوی بدون گل رضایت داد و هندوراس با نتیجه سه بر دو الجزایر را شکست داد.
به گزارش کاروکارگر، در ادامه گروه یک بازی‌های المپیک ریو برزیل در نخستین گام، به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل برابر آفریقای جنوبی دست نیافت. در اولین دیدار رقابت‌های فوتبال المپیک، دو تیم عراق و دانمارک برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید و دو تیم به تقسیم امتیازات قناعت کردند. بدین ترتیب با دو تساوی ۰-۰ در دو بازی روز نخست این گروه‌، کلیه تیم های حاضر در این گروه ۱ امتیازی شدند. در دیگر دیدار، تیم فوتبال هندوراس در نخستین گامش در رقابت‌های المپیک ریو، به سختی از سد الجزایر گذشت و توانست با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شود.

نظر شما