شناسهٔ خبر: 1436034 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نتایج صبح روز چهارم بازی‌های آسیایی 2014 – اینچئون

از فینالیست شدن در سه رشته تا شکسته شدن دو رکورد آسیا توسط ورزشکاران ایران

روز چهارم بازی های آسیایی 2014 در اینچئون با برگزاری رقابت‌های چندین رشته پیگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، نتایج رقم خورده تا بدین لحظه به شرح زیر است:



* دو شناگر ایران امروز در ماده 50 متر آزاد به مصاف حریفان خود رفتند که در این بخش آرشام میرزایی با زمان 23 ثانیه و 91 صدم ثانیه و احمدرضا جلالی با زمان 23 ثانیه و 74 صدم ثانیه از راهیابی یه فینال مسابقات بازماندند.

رکورد قبلی آرشام میرزایی در این ماده 24 ثانیه بود که در مسابقات جهانی 2013 بارسلونا از خود بجای گذاشت. رکورد احمدرضا جلالی هم 24 ثانیه و 2 صدم ثانیه بود که آن را در مسابقات اوپن 2012 ترکیه ثبت کرده بود.



* در ادامه مسابقات شنای بازی‌های آسیایی و در ماده 200 متر قورباغه آریا نسیمی شاد رکورد ملی ایران را شکست؛ او با زمان 2 دقیقه و 20 ثانیه و 2 صدم ثانیه به خط پایان رسید و رکورد محمد علیرضایی، بهترین شناگر تاریخ ایران را شکست. رکورد علیرضایی 2 دقیقه و 22 ثانیه و 74 صدم ثانیه بود.


در همین ماده مهدی انصاری هم زمان 2 دقیقه و 23 ثانیه و 12 صدم ثانیه را به نام خود ثبت کرد و توانست حدود 5 ثانیه رکورد خودش را کاهش دهد.


آریا نسیمی‌شاد متولد 1378 است. او که لقب جوانترین عضو کاروان ایران در این دوره از بازی‌های آسیایی را یدک می‌کشد با نمایش خوب خود شایستگی‌هایش را بار دیگر به نمایش گذاشت. نسیمی شاد در رقابت‌های لیگ سال 92 شگفتی ساز بود. او در آن مسابقات تقریباً تمامی رکوردهای رده سنی خود را در شنای قورباغه جابجا کرد. او رکورد دار 50، 100 و 200متر قورباغه در رده سنی زیر 13-14 سال، 100 و 200متر قورباغه در رده سنی 15 تا 17 سال است.



* پوریا نوروزیان که در مرحله مقدماتی ماده تفنگ بادی 10 متر بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون با کسب 622 در رده هفتم قرار گرفته بود در مرحله فینال با کسب 165.6 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت. دو تیرانداز چینی مدال‌های طلا و نقره را بدست آوردند و تیرانداز هندی سوم شد.

همچنین در قسمت تیمی ایران با قرار گرفتن در رده چهارم از دست‌یابی به مدال بازماند.



* در ادامه رقابت‌های قایقرانی بازی‌های آسیایی و در رشته روئینگ 2 نفره، تیم ایران شامل مجتبی شجاعی و امیر رهنما که در رده سوم گروه خود قرار گرفتند و راهی مرحله رپه شارژ یا همان شانس مجدد شدند توانستند به فینال مسابقات راه پیدا کنند.
تیم ایران با زمان 6 دقیقه و 41 ثانیه و 19 صدم ثانیه توانست همراه تیم تایوان به فینال بازی‌ها راه پیدا کند. بازی‌های فینال روز های چهارشنبه و پنج شنبه برگزار می‌شود که تیم ایران روز چهارشنبه به مصاف حریفان می‌رود.



* مریم سعیدی، نازنین رحمانی، نازنین ملایی و مهسا جوار نمایندگان ایران در بخش روئینگ 4 نفره بانوان هستند که به مرحله رپه‌شارژ راه پیدا کرده بودند و امروز در مصاف با حریفان در جایگاه دوم قرار گرفتند و به فینال A راه یافتند.

تیم ایران با زمان 7 دقیقه و 5 ثانیه و 87 صدم ثانیه پس از تایوان در رده دوم قرار گرفت و فینالیست شد.



* رقابت های دوچرخه سواری بازیهای آسیایی اینچئون در ماده اومنیوم صبح امروز ادامه یافت و حسین ناطقی ، نماینده کشورمان بعد از ربقابت در دو مرحله ، در جمع هشت دوچرخه سوار نهایی این دور انتخاب و بعد از ظهر امروز به وقت کره جنوبی ، رقابت خود را برای کسب مدال ادامه می دهد.

لازم به توضیح است ، ناطقی قرار است امروز در دور حذفی و امتیازی اومنیوم رکاب بزند که دور حذفی آن ، از اهمیت ویژه ای برای شرکت کنندگان برخوردار است.



وی در گفت و گوی کوتاهی با اشاره به حضور موفق در دور مقدماتی این دوره خاطر نشان کرد :« حریفان مهمی از کشورهای کره و چین و هنگ کنگ در این ماده حضور دارند اما موفق شدم بالاتر از بسیاری از رقبای دارای عنوان ، عنوان پنجمی دور مقدماتی را کسب کنم. بعد از ظهر در صورتی که شرایط آن طور که پیش بینی کرده ایم پیش برود ، انشالله با کسب نتیجه ای آبرومند ، پاسخ زحمت های مربیان و کادر فنی و همچنین همکاری دیگر ملی پوشان را خواهم داد.


* دور مقدماتی مسابقات دوچرخه سواری اسپرینت مردان روز گذشته برگزار شد و طی آن حسن علی ورپشتی ، نماینده ایرانی حاضر در این مسابقات با کسب نتایج لازم ، به مرحله نهایی صعود کرد و در این مرحله از ساعاتی دیگر با حریفان خود برای کسب یکی از رده های اول تا هشتم رقابت می کند.ورپشتی در مرحله مقدماتی اسپرینت ، حریف کره ای خود را که از حمایت هزاران هوادار برخوردار بود شکست داد و به مرحله پایانی صعود کرد.در این مرحله وی در صورت پیروزی و کسب رکوردهای بالا ، می تواند برای کسب یکی از سه مدال بازیها امیدوار باشد.


* تیم دوچرخه سواری ایران با ترکیب علی خادم، حمید بیک خورمیزی، بهنام آرین و محمد رجبلو در ماده 4 کیلومتر تعقیبی با زمان 4:٢٠:٧5٩ در مرحله یک چهارم نهایی به کار خود پایان داد و از صعود به جمع 4 تیم برتر بازماند.
در این بخش چین و کره راهی فینال شدند و ژاپن و قزاقستان دیدار رده‌بندی راه پیدا کردند‎.



* مجید قیدی، امیر کاظم‌پور، مجید کیان‌زاده و اسماعیل عبادی نمایندگان ایران در بخش کامپوند هستند که در مرحله مقدماتی تیمی ایران 2103 امتیاز در رده دوم قرار گرفت و کره‌جنوبی با 2106 امتیاز و هند با 2096 امتیاز به ترتیب در رده اول و سوم قرار گرفتند.
همچنین در قسمت انفرادی اسماعیل عبادی با 710 امتیاز اول، مجید قیدی با 691 امتیاز پانزدهم، امیر کاظم پور با 702 امتیاز سوم و کیان نژاد با 689 امتیاز هجدهم شدند. در این بخش اسماعیل عبادی توانست رکورد آسیا را بشکند.



* مسابقات وشووی بازی‌های آسیایی امروز در فرم چانگ کوآنِ تالو پیگیری شد که طی آن هانیه رجبی، نماینده بانوی ایران توانست 9.27 امتیاز کسب کند و عنوان هفتمی مشترک را به دست بیاورد. نماینده میانمار هم در کنار رجبی قرار گرفت و هفتم شد.

نماینده کشورهای چین، هنگ‌کنگ و سنگاپور به ترتیب در مکان‌های اول تا سوم قرار گرفتند.
 

 

 

نظر شما