شناسهٔ خبر: 14073868 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

هیچ اعتباری در10 ماه اخیر برای سازمان راهداری اختصاص نیافته است

ایرنا

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دو مرحله قبلی توزیع اسناد خزانه حدود 11 درصد بوده و حداقل در 10 ماه اخیر هیچگونه نقدینگی به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تخصیص نیافته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش بولتن نیوز، وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان با اشاره به وضعیت مالی پروژه های راهداری اظهار داشت: شرایط تخصیص بودجه عمرانی کشور برای تمام نهادها، سازمان ها و شرکت های دولتی یکسان است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز از این قاعده مستثنی نبوده، به طوری که در 10 ماه اخیر هیچگونه تخصیص اعتبار و دریافتی نقدی نداشته است.

وی با بیان اینکه سهم پروژه های راهداری در زمان توزیع اسناد خزانه حدود 11 درصد بوده و بیشترین سهم به پروژه های زیرساختی اختصاص یافته است، گفت: با استفاده از اسناد خزانه بخشی از دیون به پیمانکاران پرداخت شد و ادارات کل راه و شهرسازی نیز از طریق منابع مالی سازمان تغذیه شدند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: یکی از مشکلات پروژه های راهداری، قرار نگرفتن آنها در سفرهای مقام های عالیرتبه کشور است و به همین خاطر پروژه های راهداری در زمان تصویب بودجه در مضیقه بیشتری قرار می گیرند.
کشاورزیان گفت: با توجه به اهمیت ایمنی راه ها و تلاش و اقدامات سازمان راهداری در راستای کاهش تلفات جاده ای و حوادث ناشی از تصادفات رانندگی، امیدواریم نگهداری راه ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به دلایل کاهش تلفات در سفرهای مرتبط با عید فطرخاطرنشان کرد: به دلیل افزایش حجم سفر و کاهش تناسب سرعت، شدت تصادفات کاهش می یابد و به همین خاطر میزان تلفات نیز کم شد.
وی همچنین در خصوص نشست کریدور خلیج فارس- دریای سیاه و مخالفت کشور جمهوری آذربایجان پیش از شروع جلسه در صوفیا بلغارستان، گفت: حضورنداشتن جمهوری آذربایجان در نشست بلغارستان به معنی کناره گیری وی از توافقنامه کریدور خلیج فارس-دریای سیاه نیست، بلکه بنابر دلایل سیاسی و حضور نماینده کشور ارمنستان در جلسه بوده است.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: اجلاس بلغارستان برای بررسی و انجام امور سطح کارشناسی برگزار شده است و در این مقطع هیچ چیز امضا نمی شود بلکه امضای اسناد پس از نهایی شدن توسط وزیران حمل و نقل کشورهای عضو کریدور خلیج فارس- دریای سیاه انجام می شود.

هم اکنون کشورمان دارای بیش از 200 هزار کیلومتر راه اعم از آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و روستایی است و پیش بینی می شود در یک دهه آینده طول راه های کشور به بیش از 300 هزار کیلومتر افزایش یابد و تخصیص بودجه برای نگهداری این راه ها برای تامین سلامت مردم در راه های کشور اهمیت زیادی دارد.

نظر شما