شناسهٔ خبر: 1394085 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه شمیرانات دعوت حق را لبیک گفت

حجت‌الاسلام محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات در سن 62 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» درتهران، حجت‌الاسلام محسن دعاگو که به دلیل مشکلات قلبی و کلیوی در بیمارستان خاتم الانبیاء بستری بود در سن 62 سالگی دار فانی را وداع گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دعاگو در سال 1331 در تربت‌حیدریه متولد شد و بخشی از دروس مقدماتی را در این شهر گذراند و سپس جهت ادامه تحصیل به مشهد مقدس سفر کرد و در حوزه این شهر از کلاس‌های درس اساتیدی  چون سیدحجت هاشمی، واعظ طبسی و مقام معظم رهبری بهره برد.

آن مرحوم درتهران نیز از محضر حاج میرزا احمد آشتیانی  و در قم درس حضرات آیات شیخ‌جواد آقاتبریزی،  وحید خراسانی و  شبیری زنجانی کسب فیض نمود.

خاطر نشان می شود:وی در تهران با بسیاری از روحانیون مبارز و سرشناس آشنا شد و سخنرانی‌های انقلابی و انتقادات اساسی و سیاسی‌اش از رژیم فاسد پهلوی موجبات خشم دستگاه امنیتی رژیم شاهنشاهی ساواک را فراهم ساخت.

گفتنی است؛ آن روحانی وارسته پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون مسئولیت هایی چون امام جمعه شمیرانات، نماینده قوه مجریه در صداوسیما، رئیس کمیته انقلاب اسلامی شهرستان شمیرانات، رئیس  

شورای سیاستگذاری صداوسیما، معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری، نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه، عضویت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، هیئت منصفه مطبوعات، دادگاه ویژه روحانیت و جامعه روحانیت مبارز را داشته است.

نظر شما