شناسهٔ خبر: 13677327 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

پيتزي: براي من مسي هنوز هم بهترين بازيکن تاريخ است

سرمربي تيم ملي شيلي پس از قهرماني تيمش در تورنمنت صد سالگي کوپا آمه‌ريکا به تمجيد از کاپيتان حريف که گفته است ديگر نمي‌خواهد به دوران فوتبال ملي‌اش ادامه دهدT پرداخت.

صاحب‌خبر -

 مدت کوتاهي پس از آنکه شيلي براي دومين سال متوالي آرژانتين را در ضربات پنالتي فينال کوپا آمه‌ريکا شکست داد و قهرمان شد، سرمربي اين تيم، خوان آنتونيو پيتزي به تميجد از ليونل مسي پرداخت و او را بهترين بازيکن دنيا معرفي کرد.

مسي در چهارمين تجربه حضورش در فينال به همراه تيم ملي آرژانتين باز هم نتوانست گل بزند و بدتر از آن اين بود که ضربه پنالتي‌اش در پايان مسابقه را هم از دست داد. اين اتفاقات مسلماً موج جديدي از انتقادات را عليه ستاره بارسلونا به همراه خواهد داشت اما نظر پيتزي درباره مسي همچنان مانند قبل است.
پيتزي در همان زماني که مسي از برنامه‌اش براي ترک تيم ملي آرژانتين خبر داد، از کاپيتان آلبي‌سلسته تمجيد کرد و گفت فکر نمي‌کند که بازيکني بهتر از او هرگز به دنياي فوتبال معرفي شده باشد.

پيتزي گفت: چيزي که سبب مي‌شود من مسي را تحسين کنم،‌ آمار اوست چون من مي‌دانم که به ثبت رساندن اين آمار يعني چه و آمار مسي بي‌نظيرند. من فکر نمي‌کنم که هرگز بازيکني پيدا شود که بتواند در ثبت چنين آماري با مسي رقابت کند چون براي هر بازيکني تکرار کارهايي که مسي انجام داده غيرممکن است.

سرمربي شيلي ادامه داد: مردم بعضي اوقات براي ارزشگذاري روي برخي چيزها خيلي حساس مي‌شوند. من هم اين کار را از نقطه نظر شخصي خودم انجام مي‌دهم. در واقع هر کسي ديدگاه خاص خودش را دارد و به نظر من مسي بهترين بازيکن تاريخ فوتبال است.

ناراحتي مسي به خاطر سومين ناکامي متوالي‌اش در فينال تورنمنت‌هاي مهم ملي براي همه آشکار بود چرا که او پس از شکست تيمش در ضربات پنالتي اشک در چشمانش حلق زد و ناراحتيش از ناکامي خود براي پايان دادن به انتظار 23 ساله آرژانتيني‌ها جهت کسب جام را با جملاتي که در پايان بازي عنوان کرد، نشان داد. مسي مي‌داند که بعد از اين موج جديدي از انتقادات عليه او شکل مي‌گيرد و به خاطر اينکه مانند اسطوره کشورش ديه‌گو مارادونا يک جام براي آلبي‌سلسته به ارمغان بياورد تحت فشار قرار مي‌گيرد.

پيتزي اما نظر ديگري داشت. او گفت: نسل من نمي‌تواند مسي را با مارادونا مقايسه کند که دليل آن تفاوت در کارهاي نسل ما و آنچه مارادونا براي فوتبال انجام داده است. به عقيده من امروز بهترين بازيکن تاريخ فوتبال اينجا در آمريکا بازي کرد و آمار و ارقامي که او به ثبت رسانده‌اند انکار نشدني‌اند.

سرمربي قهرمان کوپا آمه‌ريکا سپس به تمجيد از عملکرد تيمش خودش که جام را در خانه نگه داشت پرداخت و اظهار داشت: اين گروه از بازيکنان به ما براي ساختن يک تيم ملي قدرتمند کمک کرده‌اند، تيمي که مي‌تواند با بهترين تيم‌هاي جهان رقابت کند. ما امروز تيمي را از پيش رو برداشتيم که مرد شماره يک فوتبال دنيا و تعدادي ديگر از بهترين بازيکنان جهان را در ترکيبش دارد و به دليل همان چيزهايي که درباره‌اش صحبت کردم، توانستيم با اين تيم رقابت کنيم.

نظر شما