شناسهٔ خبر: 13656865 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سردار رمضان شریف در نشست روز جهانی قدس:

انتفاضه در فلسطین زنده است/ روز قدس یکی از ابتکارات حکیمانه امام بود

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان اینکه تحولات یک سال گذشته و آغاز انتفاضه سوم تاکنون ۲۰۰ شهید و ۲ هزار زخمی به همراه داشته است، گفت: این تعداد شهید حاکی از زنده بودن انتفاضه در فلسطین است.۱۱

صاحب‌خبر -

به گزارش «نسیم آنلاین»، فارس نوشت: رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس و مسئول روابط عمومی کل سپاه پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نشست روز جهانی قدس، زندگی مسئولانه در محل خبرگزاری قدس، عنوان کرد: وقوع انقلاب اسلامی در ایران و تغییر نگاه بنیادی ما در سیاست خارجی، موضوع فلسطین و مقابله با اسرائیل تاثیر زیادی در تحولات منطقه داشت و گفتمانی جدید مبنی بر اصول دینی شکل گرفت.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی خیلی از نگاه‌ها معطوف به جهت‌گیری‌های امام در رابطه با فلسطین و این دست موضوعات بود.

رئیس ستاد انتفاضه ادامه داد: گشایش سفارت فلسطین و بستن سفارت اسرائیل اولین اقدامی بود که بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفت.

شریف با بیان اینکه روز قدس یکی از ابتکارات حکیمانه امام خمینی (ره) بود، گفت: این ابتکار امام با شناخت دقیقی که از تحولات منطقه داشت، در راستای تلاش برای نشان دادن دشمن مشترک امت اسلامی صورت گرفت.

وی افزود: امام با این ابتکار زیبا یکی از اهداف و استراتژی اساسی اسرائیل که فراموشی مسئله فلسطین است را به چالش کشاند.

شریف گفت: روز قدس اجازه نمی‌دهد موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب به مسئله فلسطین نگاه کاسب کارانه نداشته و ندارد، عنوان کرد: نگاه ایران به فلسطین از بدو تاسیس انقلاب، نگاهی انسانی و قرآنی بوده است. حتی برخی از کشورها که به صورت فطری با ظلم مخالفند به حامیان مردم فلسطین پیوستند.

شریف افزود: آزادسازی قدس به صورت یک مطالبه بین امت‌های اسلامی جای خود را باز می‌کرد و این امر باعث احساس خطر کردن اسرائیل شده بود تا جایی که آمریکایی‌ها برای دلداری دادن به آنها می‌گفتند ما برگ‌های برنده‌ای در دست داریم و می‌توانیم شما را نجات دهیم که یکی از این برگ‌های برنده داعش و کشاندن درگیری‌ها به دیگر نقاط منطقه بود.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس ادامه داد: تحولات یک سال گذشته و آغاز انتفاضه سوم که تاکنون 200 شهید و 2 هزار زخمی به همراه داشته است، پیام ناامنی را برای اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی به همراه داشته است.

شریف با ذکر این نکته که رزمندگان فلسطینی امروز تلاش می‌کنند با توانایی و ابتکارات خود با رژیم صهیونیستی مبارزه کنند و روی پای خود ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: این تعداد شهید حاکی از زنده بودن انتفاضه در فلسطین است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: برخی کشورها با بستن چشم خود بر روی جنایات رژیم صهیونیستی، روابط رسمی خود را با این رژیم پلید و اشغالگر آغاز کرده‌اند و در سال‌های اخیر به دلیل تحولات منطقه تلاش کرده‌اند کسان دیگری را به عنوان دشمن فلسطین جا بیندازند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با اشاره به عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر گفت: مردم ما در زمان دفاع مقدس بدون توجه به هیأت‌های صلح، مذاکرات و دیپلماسی پشت صحنه در عملیات بیت المقدس خرمشهر را از دست دشمن نجات دادند و آن نامگذاری بی حکمت نبوده و نیست و امیدواریم ادامه عملیات بیت المقدس به آزادی بیت المقدس فلسطین منجر شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره وجه تمایز راهپیمایی روز قدس سالجاری با سال‌های قبل عنوان کرد: راهپیمایی روز قدس اصول ثابتی دارد اما در روز قدس امسال هدف ما روشنگری درباره رفتارهای گروهک‌هایی است که در منطقه با ایجاد درگیری به دنبال در حاشیه امن قرار گرفتن اسرائیل هستند.

نظر شما