شناسهٔ خبر: 13616764 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

روز قدس تبلور یکصدا شدن امت اسلامی در حمایت از فلسطین

سردار رمضان شریف در گفتگو با قدسنا: با نامگذاری روز قدس و حمایت مردم مسلمان منطقه، ملت فلسطین روحیه مضاعفی در مبارزه با اسرائیل گرفتند// صهیونیستها بنیانگذار تروریسم در طول 7 دهه گذشته بوده اند.

صاحب‌خبر -

"سردار رمضان شریف" رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  به مناسبت روز جهانی قدس در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری قدس (قدسنا) با اشاره به تاکید حضرت امام (ره) بر مسئله فلسطین و اهمیت روز جهانی قدس تصریح کرد: روز جهانی قدس یادگار جاودان و به یاد ماندنی حضرت امام (ره) بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی است و خداوند را شاکر هستیم که اعلام این روز از سوی حضرت امام (ره) یک نظام اسلامی مبتنی بر تفکرات تعالیم اسلامی را پایه گذاری کرد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در ادامه گفت: روز قدس همه نگاه ها را به خود معطوف کرده است به گونه ای که در طول 38 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد این انقلاب همچنان شاداب تر به پیش می رود، یکی از رویکردهای جدی سیاست خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی مسئله فلسطین و آزادی بیت المقدس قبله اول مسلمین بوده است.

وی در ادامه با اشاره به این مسئله که حضرت امام (ره) با نگاه ژرف و عمیقی که از تروریسم و حامیان آن داشتند روی نقطه بسیار اساسی که مربوط به همه امت اسلامی است دست گذاشتند، تاکید کرد: مردمی که هم از لحاظ سرزمین و جغرافیایی و هم از این لحاظ که به آنها ظلم شده است باید قدرتمندانه از خودشان دفاع کنند.  همه مکاتب دیگر نیز با تاکید بر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی می گویند رژیم صهیونیستی در طول تصرف این سرزمین رفتارهای ظالمانه ای را از خودش نشان داده است.

سردار رمضان شریف گفت: اگر ما بررسی کنیم در می یابیم ریشه بسیاری از ترورهایی که از گذشته تاکنون در جغرافیای منطقه و جهان شاهد آن هستیم، تصورات تروریستی بوده است که صهیونیست ها پایه گذار و بنیانگذار آن بودند، آنها در هر مرحله ای برای تصرف بخشی از سرزمین فلسطین طراحی جدیدی کردند که عمدتا بر مبنای تفکرات تروریستی و ایجاد درگیری و اختلافات و کشت و کشتار همزمان بوده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به این مسئله که بنیانگذار تروریسم در طول هفت دهه گذشته صهیونیست ها بودند تصریح کرد: حضرت امام (ره)  روز جهانی قدس را نام گذاری کردند و ملت مسلمان و شهید پرور ایران که حامیان اصلی انقلاب هستند با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس که دومین راهپیمایی بزرگ و سراسری و معنادار مردم بعد از 22 بهمن در طول حیات حضرت امام (ره) نشان می دهد که  ملت بزرگ ما در طول این سال ها همواره در هر شرایطی این روز را زنده نگه داشته اند و روز به روز با انرژی بیشتر اجازه نداده اند موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: روز قدس تمام نگاه ها را معطوف به قدس و کمک به مردم فلسطین کرده است، این موضوع تاثیر بسیار خوبی در خود سرزمین های فلسطینی داشت و روحیه مقاومت را دوباره زنده کرد و روندی که رو به سازش و کنار آمدن با صهیونیست ها می رفت، با آموزه های انقلاب اسلامی که آموزه های اسلام ناب است مجددا احیا شد و تفکر مبارزه با اسرائیلی ها جان تازه ای گرفت.

سردار شریف در ادامه گفت: نسل جدید رزمندگان و مردم عزیز فلسطین وارد عرصه مبارزه با اشغالگران صهیونیست شدند و هرسال تلاش می کنند به آن هدف آرمانی خودشان که رسیدن به سرزمین مادریشان است نزدیک تر شوند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با اشاره به این مسئله که از سال گذشته تاکنون حدود 300 نفر از فلسطینان مظلوم در راه تحقق آرمان های فلسطین و قدس شریف به شهادت رسیدند تاکید کرد: این تعداد شهید و زخمی در کنار ده ها هزار نفری که مجروح شدند بسیار معنادار است. عملیات اخیری که در تل آویو از سوی ساکنان کرانه باختری انجام شد، نشان داد علیرغم همه هیاهوهایی که صهیونیست ها و هم پیمانانشان در جغرافیای جهان اسلام در طول 5 سال گذشته به راه انداختند، مقاومت همچنان ادامه دارد. صهیونیست ها تلاش کردند کشورهای اسلامی را مشغول مسائل داخلی کنند تا این شرایط امنیت بیشتری را برای اسرائیلی ها به همراه بیاورد.

وی افزود: مشاهده کردیم که با وجود همه توطئه های صهیونیست ها در عزم و اراده مردم فلسطین در راه آزادسازی سرزمینشان تاثیر خاصی ایجاد نشده و چه بسا آنها را مصمم تر کرده است، فلسطینیان با درایت و آگاهی از نقشه صهیونیست ها که ایجاد اختلاف در جغرافیای جهان اسلام است به راه خود ادامه می دهند. انشاالله به برکت روز جهانی قدس که در شرایطی جدید از تحولات منطقه ای برگزار می شود، شاهد باشیم پیامی وحدت بخشی برای امت اسلامی تکرار شود و همه نگاه ها را به دشمن مشترک امت اسلامی معطوف کند. امیدوار هستم شاهد پایان درگیری ها در صحنه جغرافیای جهان اسلام باشیم و در جهت تقویت خط جریان مقاومت تلاش کرده و اجازه ندهیم که صهونیست ها در سرزمین مقدس ما نسل کشی کنند.

سردار شریف با اشاره به نام گذاری روز جهانی قدس و پایبندی 38 ساله ملت ایران به شرکت در این راهپیمایی بزرگ تصریح کرد: با نام گذاری روز قدس و دلگرمی مردم مسلمان منطقه، ملت فلسطین روحیه مضاعفی گرفتند. نامگذاری این روز، همچنین تاثیر در راه تحقق آرمان فلسطین نیز تاثیر بالایی داشت و اجازه نداد این جنایت بزرگ کم کم با گذشت زمان به باد فراموشی سپرده شود.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: این یک واقعیت مسلم و جدی است که بسیاری از مقامات در کشورهای اسلامی حتی برای ظاهر سازی تلاش کرده اند تا خود را به نوعی حامی ملت فلسطین قلمداد کنند، اما آنها تفکراتی که بر مبنای ندای قرآنی و اعتقاد عمیق دفاع از فلسطین باشد نداشتند، حضرت امام (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری بودند که این مشعل را همچنان روشن نگه داشته تا حمایت از صاحبان اصلی آن سرزمین که مردم فلسطین هستند، ادامه یابد.

وی افزود: به میزانی که فلسطینی ها از حکام عرب که درک درستی از تحولات منطقه ندارند فاصله بگیرند و روی پای خودشان بایستند، شاهد پیروزی های هر چه بیشتر فلسطینیان و همچنین شاهد اضمحلال رژیم صهیونیستی و سست شدن پایه های این رژیم خواهیم بود.

سردار شریف تاکید کرد: این اراده مردمی در حمایت از ملت فلسطین را باید پاس داشت، انشاالله در روز جهانی قدس ملت ما یک بار دیگر به همراه دیگر ملت ها پشتیبانی از مردم فلسطین و انزجار را از اسرائیل غاصب اعلام خواهند کرد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان به قدسنا گفت: دفاع از فلسطین و قدس و همچنین حق مردم فلسطین در بازگشت به سرزمین مادری شان همچنان به حق باقی خواهد ماند و انشاالله به برکت پایداری و استقامت و مقاومت مردم فلسطین و امت اسلامی محقق خواهد شد.

تمام/ م .ش/ 24


 

نظر شما