شناسهٔ خبر: 13602249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه آسیب‌های اجتماعی را کاهش خواهد داد

خبرگزاری شبستان:معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت:ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه آسیب های اجتماعی را کاهش خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی و دبیر یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد شامگاه گذشته در مراسم اختتامیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد که در سالن همایش نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد با بیان این مطلب که در نمایشگاه به دنبال گفتمان قرآنی بودیم، عنوان کرد: این نمایشگاه محصول هماهنگی بخشی از دستگاه‌های استان بود به گونه‌ای که ٣٠ تا ٤٠ درصد سازمان‌های استان به صورت مادی، معنوی، فکری و نظری در برگزاری آن شرکت داشتند.

 

وی با بیان این مطلب که در این نمایشگاه درصد اعتقاد مدیران استان را می‌توان سنجید، افزود: در برگزاری نمایشگاه با مشکلات مالی و اعتباری مواجه هستیم ولی با این وجود اداره ارشاد با بضاعت مختصر پرچم برگزاری نمایشگاه را امسال به دست گرفت این در حالی است که در صورت همکاری و مشارکت دستگاه‌ها این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

 

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هر چه فرهنگ قرآن و عترت در جامعه بیشتر ترویج یابد آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت به بیان دیگر اگر طالب جامعه‌ای همراه با رفاه و آسایش هستیم باید فرهنگ قرآنی را ترویج دهیم در واقع درمان در قرآن است و بس.

 

کاظمی‌نسب عنوان کرد: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در ٢٤ بخش، ٣١ کمیته و  حدود ٨٠٠ غرفه و در مساحت ١٨ هزار مترمربع برگزار شد که دارای ویژگی‌های برجسته‌ای نسبت به سال‌های گذشته بود.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال غرفه شهدای منا و مدافع حرم راه‌اندازی، بخش عترت نمایشگاه برجسته‌تر و موسسه‌های قرآنی در این دوره رشد دو برابری داشتند به علاوه کتابت قرآن و بخش عفاف و حجاب نیز امسال از حیث محتوایی بهتر بود همچنین در این دوره برنامه‌های متنوعی برای کودک و نوجوانان داشتیم و برای افراد در هر گروه سنی در نمایشگاه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده بود.

 

دبیر یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن وعترت مشهد در ادامه گفت: به دلیل همکاری صدا و سیما و شهرداری مشهد در تبلیغات شهری در این دوره نسبت به سال‌های گذشته استقبال مردم بیشتر بود.