شناسهٔ خبر: 1360071 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا - قدیمی | لینک خبر

والیبال قهرمانی جهان - لهستان

ایران 0-3 آلمان/ توقف ایران مقابل دژ مستحکم ژرمن ها/ کار صعود بازهم درگیر اما و اگر شد + جداول امتیازات

تیم ملی والیبال کشورمان شامگاه چهارشنبه در اولین دیدار از دور سوم مسابقات جام جهانی والیبال به مصاف تیم ملی آلمان رفت. در این دیدار که بلندقامتان ایرانی، کیفیت همیشگی در آن ها دیده نمی شد در مقابل آلمانی قرار گرفتند که برخلاف انتظارها، رویایی ظاهر شد و توانست با زدن سرویس های فوق العاده، کار را برای شاگردان کواچ سخت کند و در نهایت در سه دست متوالی به پیروزی برسد تا مردان کواچ کارشان برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر جهان به دیدار با فرانسه کشیده شود.

صاحب‌خبر -
ایران 0-3 آلمان/ توقف ایران مقابل دژ مستحکم ژرمن ها/ کار صعود بازهم درگیر اما و اگر شد + جداول امتیازات

رجانیوز/ گروه ورزش: تیم ملی والیبال کشورمان شامگاه چهارشنبه در اولین دیدار از دور سوم مسابقات جام جهانی والیبال به مصاف تیم ملی آلمان رفت. در این دیدار که بلندقامتان ایرانی، کیفیت همیشگی در آن ها دیده نمی شد در مقابل آلمانی قرار گرفتند که برخلاف انتظارها، رویایی ظاهر شد و توانست با زدن سرویس های فوق العاده، کار را برای شاگردان کواچ سخت کند و در نهایت در سه دست متوالی به پیروزی برسد تا مردان کواچ کارشان برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر جهان به دیدار با فرانسه کشیده شود.

به گزارش رجانیوز، این در حالی بود که تیم ملی والیبال ایران که برای نخستین بار به جمع شش تیم برتر مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کرده بود، در نخستین دیدار برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی این دوره می بایست از صد حریفش آلمان بگذرد. 

ایران و آلمان پیش از این سه بار مقابل هم صف آرایی کرده بودند که دو پیروزی از آن آلمان (جام جهانی 1991 / لیگ جهانی 2013) و یک پیروزی از آنِ ایران (لیگ جهانی 2013) بوده است. نتیجه هر سه بازی نیز 3 بر صفر رقم خورده بود.

پس از اتحاد دو آلمان، این تیم برای چهارمین بار سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده و در تمام این دوره‌ها در میان ده تیم بر‌تر رقابت‌ها جای گرفته است، اما پیش از اتحاد نیز، آلمان شرقی مانند بیشتر تیم‌های شرق اروپا یکی از قدرت‌های والیبال دنیا محسوب می‌شد و یک نقره المپیک، یک طلای جام جهانی و یک طلای قهرمانی جهان را کسب کرد.

آلمان در سال‌های اخیر یک بار دیگر خود را به صف تیم‌های مدعی والیبال جهان رسانده و نتایج این تیم در سال‌های اخیر هم به خوبی گواهی بر این موضوع است. قرار گرفتن در رده نهم مسابقات قهرمانی جهان در سال‌های 94، 2006 و رسیدن به رده هشتم در سال 2010 و از همه مهم‌تر کسب رتبه چشمگیر پنجمی در بازی‌های المپیک 2012 لندن نشان از قدرت بالای این تیم دارد.

آلمان در حال حاضر در رده دهم رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی والیبال قرار دارد. این تیم تمام 9 بازی خود در این دوره از رقابت‌ها را در سالن اسپودک شهر کاتوویس برگزار کرده است که همین موضوع یک امتیاز مثبت در دیدارهای مرحله سوم مقابل ایران بود.

ایران در آخرین بازی خود در مرحله سوم در حالی ساعت 22 و 55 دقیقه پنجشنبه(امشب) به مصاف فرانسه می رود که این تیم در بازی اول آلمان را به راحتی 3-0 برده است. ایران برای صعود به نیمه نهایی به یک برد قاطعانه مقابل فرانسه احتیاج دارد.

ست اول؛ 25-15 آلمان

ایران با امیر غفور، محمد موسوی، سعید معروف، عادل غلامی، میرزاجانپور و فرهاد ظریف بازی را شروع کرد.

هر چند در شروع ست اول آلمانها در دریافت متزلزل نشان می دادند اما تیم ایران کمی شتابزده به نظر می رسید و تمرکز لازم را نداشت. در نبرد روی تور آلمانها موفق تر بودند و به بازی آمدن میلاد عبادی پور، شهرام محمودی و مهدی مهدوی هم بی نتیجه ماند.

تیم ایران که از قالب اصلی اش خارج شده بود و سرویس هم زیاد خراب می کرد، ست اول را 25 بر 15 باخت.

ست دوم؛ 25-21 آلمان

در شروع ست دوم باز برتری با آلمان بود، هر چند ایران اجازه نمی داد اختلاف امتیاز زیاد شود. دفاع ایران روی کارهای سرعتی آلمان جا می ماند اما وقتی غلامی به خط سرویس رفت و موسوی به همراه غفور و میرزاجانپور در دفاع روی تور قرار گرفتند ایران بالاخر 11-10 جلو افتاد.

اما میرزاجانپور از منطقه عقب زمین پایش روی خط رفت و در ادامه آبشار غفور هم دفاع شد تا آلمان 16- 14 از ایران جلو بزند. آلمان این برتری را تا پایان حفظ کرد تا ست دوم هم به سود ژرمن ها تمام شود.

ست سوم؛ 25- 19 آلمان

وقتی آرمین تشکری به جای غلامی به بازی آمد ورق برای ایران برگشت. با دفاع خوب آرمین تشکری و فرهاد قائمی، ایران وقت استراحت فنی اول را 8 بر 7 به سود خود کرد و در ادامه 12-9 برتری با ایران بود اما ایران به شکل عجیبی روی این امتیاز گیر کرد و آلمان 7-8 امتیاز پیاپی گرفت. آلمان قدر این برتری را می دانست و تا پایان فاصله امتیازی را حفظ کرد تا ست سوم و این بازی را برنده شود.

در گروه H نیز همزمان با دیدار تیم های ایران و آلمان، تیم ملی برزیل با نتیجه 3 بر صفر روسیه را مغلوب کرد.

در همین گروه ساعت 22:55 فردا شب تیم های لهستان و روسیه به مصاف هم خواهند رفت.

نظر شما