شناسهٔ خبر: 1341991 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

ساخت دستگاه ضدعرق در پارک علمي و فناوري دانشگاه تهران

دکتر طرقي، مدير تجاري سازي اين پروژه تحقيقاتي در اين خصوص گفت: دستگاه «الکسا پرو» براي نخستين بار در کشور براي درمان افرادي که از عرق کردن بيش ار حد بدن خود رنج مي برند طراحي و توليد انبوه شده است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، براي نخستين بار درکشور دستگاهي براي درمان تعريق بيش از حد بدن توسط يک شرکت دانش بنيان در پارک علمي و فناوري دانشگاه تهران ساخته و تجاري سازي شده است.
شرکت دانش بنيان پرتو طب پرديس پارک علم و فناوري دانشگاه تهران، موفق به طراحي، ساخت و تجاري سازي دستگاه پزشکي يونتوفورزيس (Iontophoresis) با نام تجاري الکسا پرو (Elexapro )جهت درمان بيماري تعريق بيش از حد زير بغل و کف دست و پا،( هايپر هيدروزيس) شده اند.
دکتر طرقي، مدير تجاري سازي اين پروژه تحقيقاتي در اين خصوص گفت: دستگاه «الکسا پرو» براي نخستين بار در کشور براي درمان افرادي که از عرق کردن بيش ار حد بدن خود رنج مي برند طراحي و توليد انبوه شده است.
طراحي نوين و همچنين به کارگيري فناوري هاي جديد در دستگاه ضد تعريق «الکسا پرو» باعث عملکرد هوشمند آن شده است و نسبت به نمونه مشابه خارجي که عمدتا تکنولوژي آن در اختيار کشور آلمان و آمريکا مي باشد، اثر بهبود بسيار بالاتر و به صورت دائمي را دارد.
وي با بيان اينکه تحقيقات و کنترل عملکرد و کيفيت، بهبودي 98درصدي را نشان داده است، اظهار داشت: آزمايش هاي باليني مربوطه درمراکز درماني معتبر و زير نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي کشور به روي تعداد زيادي بيمار طي مدت 2سال انجام شده و از اين رو، پس از گذراندن بيش از 90تست متفاوت، موفق به دريافت گواهي تاييديه عملکرد عالي از سازمان پژوهش هاي صنعتي و پروانه توليد و بهره برداري از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي شده است.
طرقي مزاياي عملکرد هوشمند دستگاه ضد تعريق Elexapro را توضيح داد و گفت: حذف عوارض جانبي اين نوع درمان، مانند سوزش و پوسته شدن پوست، نسبت به نمونه خارجي آن از مزاياي اين دستگاه است و با به کارگيري شيوه هاي نوين در تجاري سازي، قيمت تمام شده آن يک دهم نمونه خارجي است.
وي اظهار داشت: در تجاري سازي اين دستاورد پژوهشي از تمام استاندارد هاي بين المللي و تکنيک هاي روز دنيا در طراحي و فرايند توايد و حتي بسته بندي و برند سازي استفاده شده است.
گفتني است؛ تيم تحقيقاتي در پارک علم و فناوري دانشگاه تهران بعد از 4سال پژوهش توانسته دستگاه ضد تعريق «الکسا» را طراحي،‌ ساخت و تجاري سازي کند.

نظر شما