شناسهٔ خبر: 13385053 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

صادرات به روسیه افزایش یابد

لاریجانی: به موضوع قیمت شیر توجه شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که تولید سیب‌زمینی و سیب درختی در کشور بالا است، گفت: با توجه به شرایط روسیه باید ترتیبی اتخاذ شود تا صادرات این محصولات به این کشور افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

 علی لاریجانی در جلسه علنی امروز - دوشنبه - مجلس شورای اسلامی، پس از گزارش وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در استان هایی مانند آذربایجان گاهی در نگهداری محصولات سیب درختی و سیب زمینی با مشکل روبرو می‌شویم، بنابراین باید با توجه به شرایط روسیه، ترتیبی اتخاذ شود تا صادرات این محصولات به این کشور افزایش یابد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی همچنین تاکید کرد: باید به موضوع قیمت شیر توجه شود، چراکه دامداران عنوان می‌کنند قیمت شیری که از آنان خریداری می‌شود با قیمت کارخانجات تفاوت دارد.
وی ادامه داد: قیمت شیر حدود 1400 تومان تمام می‌شود اما کارخانه‌ها به این قیمت شیر را از دامداران خریداری نمی‌کنند.
رئیس مجلس تصریح کرد: مشکلات دامداران باید رفع شود، باید توجه داشت نگهداری شیر تولیدشده برای دامداران سخت است و در عمل موضوع به چرخه باطل تبدیل می‌شود، بنابراین در این‌ زمینه دولت باید تدبیری اتخاذ کند.
لاریجانی در ادامه سوال یکی از نمایندگان را قرائت کرد که آیا وزارت جهاد کشاورزی توجهی به تولید محصولات تراریخته داشته و کنترلی در این‌خصوص انجام می‌دهد؟
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آقای حجتی در گذشته در مدتی که مسئولیت این وزارتخانه را برعهده داشت در جهت خودکفایی محصولات استراتژیک خوب عمل کرد و تلاش موثری داشت.
رئیس مجلس به گزارش وزیر جهادکشاورزی در مورد تولید برنج و گندم در کشور اشاره کرد و افزود: گزارش دقیقی بود و نشان می‌دهد وزارت جهاد کشاورزی حرکات مثبتی را دنبال می‌کنند.
لاریجانی با تاکید بر این که از نکات مهمی که باید در اقتصاد مقاومتی به آن توجه کنیم بخش کشاورزی است، اظهارداشت: ما باید بخش کشاورزی را مورد حمایت قرار دهیم، خصوصا مشکل آب کهبا آن مواجه هستیم باید حل شود.
وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های خاص باید برای استفاده بهینه از آب داشته باشیم و آرام آرام نوع کشت را تغییر دهیم تا بتوانیم از این منابع درست استفاده کنیم.
لاریجانی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در برنامه ششم توسعه گام‌های دقیق‌تری را در این زمینه برداریم.

نظر شما