شناسهٔ خبر: 1317448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

ولایت سنگ تمام نعمت های الهی است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه نیز گفت: باید خدا را به خاطر نعمت ولایت شکر کنیم، چرا که سنگ تمام نعمت های الهی ولایت و مصونیت بخش دین اسلام از هر آسیب و فتنه ای است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، روز دوشنبه در همایش بین‌المللی «فرهنگ غدیر، الگوی مدیریت جهادی» که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، بر ضرورت شکرگذاری نعمت های الهی تاکید کرد و ابرازداشت: یکی از سنت های تغییرناپذیر خدا این است که می فرماید: اگر امت و انسان و جامعه ای را قدرشناس نعمت دیدم نعمتش را  افزایش می دهم اما اگر قدرشناس نعمت نبودند عذاب شدیدی برای آن ها خواهد بود.

وی اسلام را بزرگ ترین نعمت الهی دانست و گفت: باید خدا را به خاطر نعمت ولایت شکر کنیم، چرا که سنگ تمام نعمت های الهی ولایت و مصونیت بخش دین اسلام از هر آسیب و فتنه ای است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ولایت تجلی توحید ربوبی است، خاطرنشان کرد: مدیریت دینی و جهادی اسلامی ریشه در مدیریت تکوینی و تشریعی و ولایت الله دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی افزود: در فرهنگ اسلامی توحید تنها به معنای یکتایی خدا نیست، توحید ذاتی به معنای انحصار فرماندهی به خداست.

وی ادامه داد: غدیر روز کمال دین و اتمام نعمت به شمار می رود، دشمن در روز غدیر، از ضربه زدن به اسلام با ولایت، ناتوان و مایوس شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین با بیان اینکه دین راهنمای انسان از مبدا خاکی تا مقصد الهی است، عنوان کرد: فلسفه وجودی دین این است که انسان را به آنچه شایستگی آن را دارد و به اشرف مخلوقات بودن برساند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی با بیان اینکه انسان هم بدترین جنبندگان و هم اشرف مخلوقات است، ابراز داشت: ماده اولیه آفرینش انسان از گل سیاه بدبویی است، اما بعد دوم ماده آفرینش انسان، روح الهی است.

 

نظر شما