شناسهٔ خبر: 13036816 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

زيدان: من خوشبخت‌ترين مرد جهانم

زين‌الدين زيدان، اسطوره‌ دوست‌داشتني فرانسوي، تقريباً ? ماه پيش سکان هدايت پر افتخارترين تيم اروپا را در دست گرفت.

صاحب‌خبر -

زيزو به دنبال اولين جام در مربيگري

 

زين‌الدين زيدان، اسطوره‌ دوست‌داشتني فرانسوي، تقريباً ? ماه پيش سکان هدايت پر افتخارترين تيم اروپا را در دست گرفت. سکاني که در طي اين سال‌ها بسيار لغزنده بوده و به دست مربيان زيادي سپرده شده اما هرکدام يکي پس از ديگر از کشتي به بيرون افتادند تا سرانجام فلورنتينو پرس، رهبري تيم را به مرد کاريزماتيک فرانسوي بسپارد.

در طي اين ? ماه، زيدان آمار بسياري خوبي از خود به جاي گذاشت، آماري که مي‌تواند به آن افتخار کند؛ جبران ?? امتياز اختلاف، ماندن در کورس قهرماني تا آخرين ثانيه‌هاي بازي پاياني ليگ و البته رسيدن به فينال ليگ قهرمانان اروپا. اکنون زيزو بايد بهترين نمايش فصل‌اش را مقابل اتلتيکومادريد در ميلان به اجرا بگذارد تا يک شبه ره ??? ساله را طي کند. اولين قهرماني در اروپا در اولين سال سرمربيگري!

زيدان در همين رابطه مصاحبه‌اي با سايت يوفا انجام داده که به اتفاق آن را مي‌خوانيم:

* بزرگ‌ترين چالش شما که در طول اين ? ماه با آن روبه‌رو شديد چه بود؟

همه مي‌دانند که وقتي من تيم را تحويل گرفتم بسياري از چيز‌ها برايم تازه بودند. از هر لحاظ محيط و شرايط براي من تازگي داشت اما در سوي ديگر تيم نياز مبرمي به پيروزي داشت. بايد کل مجموعه را در مسير درستي قرار مي‌داديم. در طي سه هفته‌ نخست پس از در اختيار گرفتن هدايت تيم، سخت تلاش کرديم تا براي بازي‌ها به خوبي آماده شويم. اين بسيار مهم بود. آمادگي بدني از هر چيز ديگر مهم‌تر بود. در رئال مادريد بايد همه آنچه در توان داري و حتي فراتر از آن را ارائه دهي تا پيروز از ميدان خارج شوي. اين همان کاري بود که ما انجام داديم و اکنون در انتهاي فصل مهم‌ترين بازي اين ماراتن را پيش روي خود مي‌بينيم.

* آمادگي بازيکن رئال را در حال حاضر چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟ به نظر شما چه مشکلات و سختي‌هايي در فينال انتظار شما را مي‌کشد؟

همه‌ ما به اين امر واقفيم که اين يک بازي بسيار سخت و دشوار براي ما خواهد بود اما مطمئن باشيد ما چه از نظر روحي و چه از نظر فيزيکي در شرايط بسيار مطلوبي پاي به ميدان خواهيم گذاشت. بازي مقابل اتلتيکومادريد يک جدال نفس‌گير است، اين چيزي‌ست که در لاليگا نيز تجربه‌اش کرده‌ايم. همانطور که پيشتر نيز گفتم اين يک بازي ??-?? است، از ابتدا تا انتهايش نيز همين روند را در پي خواهد داشت.

* پيروزي در فينال و بالا بردن جام قهرماني تا چه اندازه براي شما حائز اهميت است؟

رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا نفس‌گير و دشوار است، اين يک راز نيست، حقيقتي‌ست که همگان مهر تاييد بر آن زده‌اند. با اين حال ما به هدف نخست‌مان که صعود به فينال رقابت‌ها بوده رسيديم. اکنون زمان آن است که تمام تلاش‌مان را براي بالا بردن جام به نمايش بگذاريم.

* اتلتيکو در مصاف با بارسلونا و بايرن مونيخ نشان داد که درصد بالاي مالکيت توپ روي آنها تاثير نخواهد گذاشت اما رئال مادريد نيز داراي سبکي متفاوت نسبت به اين دو تيم است. چه مدل و سبک بازي‌اي در فينال شما را راضي خواهد کرد؟

پيش بيني کار بسيار سختي‌ست اما يک امر را مي‌توان با قاطعيت بيان کرد؛ يک بازي بسيار پيچيده و غير قابل پيش بيني انتظارمان را مي‌کشد. بر همگان واضح است که شاگردان ديگو سيمئونه در دفاع قهار و بي نقص هستند. البته تاکتيک اين تيم به دفاع محدود نمي‌شود. صادقانه بگويم آنها بسيار خوب بازي مي‌کنند و در هر لحظه مي‌توانند شرايط را براي رقيبان‌شان به جهنم تبديل کنند. ما از اين مسائل آگاه هستيم و خودمان را طبق آن شرايط آماده مي‌کنيم. تمام تلاش‌مان اين است که بازي خودمان را به بهترين نحو انجام دهيم چرا که نمي‌خواهيم در آينده افسوس بخوريم.

* برگ برنده و نقطه‌ قوت رئال مادريد چيست؟

مايلم بگويم تيم، اين مهم‌ترين فاکتور براي من است. بديهي ا‌ست که بازيکنان حاضر در تيم به صورت انفرادي و مستقل هر کدام توانايي رقم زدن نتيجه را در اختيار دارند با اين حال نقطه قوت و برگ برنده‌ ما کار گروهي و کل تيم است. هر کسي در تيم جايگاه خودش را دارد و احساس مي‌کند مهره‌اي ارزشمند براي تيم است. همه‌ آنها به اين امر واقفند که تنها در صورت کار گروهي مي‌توانيم جام قهرماني را به خانه ببريم.

*در زمان حضورتان در ميادين به عنوان بازيکن همواره مورد تقدير کارشناسان و فوتبال‌دوستان قرار مي‌گرفتيد که تاثيري جادويي در زمين مسابقه داشت. اکنون به عنوان مربي چه چيزي برايتان در اولويت قرار دارد؟ پيروزي يا ارائه بازي جذاب؟

ما براي دستيابي به هر دو فاکتور تمام تلاش‌مان را مي‌کنيم. نکته‌ي کليدي براي ما ارائه يک فوتبال زيبا و روان است. از سوي ديگر نيز براي کسب پيروزي بايد يک فوتبال بي نقص را ارائه دهيم. به همين منظور تمام تلاش خود را براي تلفيق هر دو هدف به کار خواهيم بست. تا بازي فينال فرصت زيادي باقي نمانده و در اين مدت بايد به خوبي آماده شويم. براي پيروز شدن بايد بسيار خوب و بدون اشتباه بازي کنيم، اين امري‌ است که بارها به بازيکنان آن را تذکر داده‌ايم و از آن آگاهيم.

* شما در حالي که ?? سال سن داشتيد پاي به سانتياگوبرنابئو گذاشتيد. حضور در مادريد شخصاً چه معنايي برايتان دارد؟

بازي براي رئال بهترين اتفاق دوران بازيکني من بود. سال‌ها آرزو و روياي حضور در رئال مادريد را در ذهن مي‌پروراندم. اين را مي‌خواستم، پوشيدن پيراهن معروف سفيد رئال تمام چيزي بود که به دنبالش بودم. به لطف فلورنتينو پرس من به آرزويم رسيدم. او من را به عنوان بازيکن به برنابئو آورد و اکنون فرصت اين را دارم تا در بهترين باشگاه جهان مربيگري کنم. من خوشبخت‌ترين مرد جهانم.

* شما در سال ???? با رئال مادريد قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شديد. به جز گل تماشايي که در آن ديدار به ثمر رسانديد، چه چيزي آن قهرماني را چنين خاص کرده است؟

اين تنها جامي بود که پيش از حضورم در رئال مادريد به آن دست پيدا نکرده بودم. افتخاري که در کلکسيونم به آن نياز داشتم و با رئال اين جام ارزشمند را نيز بالاي سر بردم. لحظه بسيار مهم و البته شگفت‌انگيزي برايم بود. در زمان سرمربيگري کارلو آنچلوتي نيز اين جام را اين بار به عنوان دستيار کسب کردم و اکنون فرصت ديگري براي بالا بردن اين جام به عنوان مربي در اختيار دارم. هر لحظه به خودم مي‌گويم چقدر خوش شانس هستم که اين افتخارات را در اين باشگاه به دست آورده‌ام.

* مطمئن هستيم که بارها در مورد گل‌تان در گلاسکو صحبت کرده‌ايد. چگونه تصميم گرفتيد که توپ ارسالي روبرتو کارلوس را آنگونه سر ضرب به سمت دروازه شليک کنيد؟

بله، يک گل والي زيبا روي ارسال کارلوس! شما در طول دوران حرفه‌اي‌تان تنها يکبار مي‌توانيد چنين گلي را به ثمر برسانيد. بارها پس از آن تلاش کردم که آن گل را يکبار ديگر تکرار کنم اما نشد که نشد! اين چيزي بود تنها در آن شب رخ داد. گلي که هيچ توضيحي برايش وجود ندارد، قابل توصيف نيست. اگر چنين گلي زديد بايد تنها به خاطر زدن چنين گلي خوشحال باشيد و لذتش را ببريد. من قهرماني در ليگ قهرمانان را تجربه نکرده بودم اما در رئال با يک گل زيبا آن را جشن گرفتم. بابت تجربه‌ چنين لحظه‌ خاصي خودم را بسيار خوش شانس مي‌دانم.

 

نظر شما