شناسهٔ خبر: 12967924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نشست افتتاحیه پنجمین دوره؛

آیت الله جنتی گزارشی از روند برگزاری انتخابات خبرگان ارائه داد

دبير شورای نگهبان در جلسه افتتاحيه خبرگان پنجم، ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات خبرگان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد جنتی رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و عضو مجلس خبرگان در افتتاحیه پنجمین دوره خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان رهبری که جایگاهی بس مهم دارد از جمله نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی است که به تعبیر حضرت امام (ره) مسئولیتی در رأس همه مسئولیت‌ها را پذیرفته، به گونه‌ای که سرنوشت اسلام و ملت رنج‌دیده و شهیدداده و داغدیده در گرو آن  است.

وی افزود: نهاد مجلس خبرگان در واقع راهی است برای تحقق آرمان‌ها و آمال مردمی مسلمان و ستمدیده که حکومت اسلامی بر پایه نظریه مترقی ولایت فقیه ارائه شده از سوی امام را انتظار می‌کشند، به تعبیر مقام معظم رهبری مجلس خبرگان تعیین‌کننده‌ترین و مهمترین رکن از ارکان نظام اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: خدای بزرگ را هزاران سپاس که با طلوع صبح پیروزی انقلاب اسلامی موجبات شکل‌گیری نظام جدید سیاسی بر پایه‌های موازین اسلامی و نظریه مترقی ولایت فقیه در ایران فراهم شد.

جنتی افزود: طرح نوین نظام سیاسی اسلامی با پشتوانه‌ای چون مجلس خبرگان به تعبیر امام راحل، ارمغان امنیت، استقلال و آزادی را به همراه دارد و از همین رو می‌باشد که هم حضرت امام (ره) وهم رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی بر اهمیت و حفظ جایگاه آن تاکید کردند. مجلسی که می‌تواند مظهر نزول سکینه الهی باشد.

وی گفت: مجلس خبرگان از این جهت مظهر کامل مردم‌سالاری دینی و اسلامی است و از طرف دیگر مظهر حاکمیت ارزش‌ها و احکام اسلامی است.

جنتی با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس خبرگان چهارم، گفت: ایشان در این دیدار ضمن برشمردن نکات بسیار اساسی پیرامون نفوذ، استحکام، ساخت داخلی کشور، حفظ خصوصیات انقلابی و حفظ عزت و هویت ملی اسلامی و هضم نشدن در هاضمه خطرناک جهان به بیان وظایف نمایندگان دوره جدید مجلس خبرگان به عنوان یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی پرداختند و وظیفه مجلس خبرگان را انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن مطرح کردند.

جنتی گفت: پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در حالی برگزار شد که حساسیت‌ها و شرایط خاصی آن را احاطه کرده بود که با پشتیبانی و مشارکت مردم مسلمان و انقلابی انتخابات هفتم اسفند که به تعبیر معظم‌له اعلام اعتماد مردم به نظام اسلامی در نقطه مقابل تلاش دشمن برای ایجاد دوقطبی مردم و نظام و بی‌اعتبار کردن انتخابات بود، در کمال صحت و سلامت برگزار شد.

وی تصریح کرد: انتخابات هفتم اسفند سال ۹۴ علاوه بر رضایت مردم، رضایت رهبر انقلاب را نیز در بر داشت، از راهنمایی‌ها وارشادات ایشان و نیز از حمایت‌های  مستمر معظم‌له از شورای نگهبان به خود می‌بالیم و خدای را سپاس می‌گوییم.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از کلیه نهادها، سازمان‌ها، اشخاص و مقامات جمهوری اسلامی ایران که در برگزاری انتخابات خبرگان پنجم، شورای نگهبان را مساعدت کردند تشکر می‌کنم.

 

نظر شما