شناسهٔ خبر: 1293299 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

نگاهي به احتمالات حضور واليبال ايران در مرحله بعد

توقف ميزبان يا اميد به هنر ولاسکو

تيم ملي واليبال ايران با شکست نزديک خود برابر لهستان ميزبان، شانس خود را براي حضور در مرحله بعد کمرنگ مي بيند اما؛ اين پايان کار نخواهد بود چرا که کار جنگ بر سر دو سهميه باقي مانده به شب آخر کشيده شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري موج، تيم ملي واليبال ايران در حالي برابر لهستان ميزبان قرار گرفت که جو حاکم بر ورزشگاه حسابي آنها را شوکه کرد و تا شاگردان کواچ به خودشان بيايند، 2 ست متوالي را با اختلاف به حريف واگذار کردند. با اين حال تلاش شيرمردان ايران در پيروزي ست سوم و چهارم نتوانست بازي کشيده شده به ست پنجم را به نفع آنها تمام کند تا حاصل تلاش آنها کسب يک امتياز در اين بازي مهم باشد.
با اين شرايط کار ايران براي صعود سخت شده است و بعد از فرانسه که صعود خودش را با 16 امتياز مسجل کرده است، حالا ايران، لهستان وآمريکا امشب بر سر دو سهميه باقي مانده خواهند جنگيد.
با اين باخت شانس ايران براي صعود کمرنگ تر از ديگر حريفان است اما؛ همچنان مردان لايق واليبال ايران با اميد برابر صربستان قرار خواهند گرفت.
ايران براي صعود اما و اگرهاي زيادي دارد. در ابتدا تيم ملي واليبال ايران بايد بتواند با نتيجه 3 بر صفر يا 3 بر يک از سد صربستاني عبور کند که هيچ شانسي براي صعود ندارد و اين کار کشورمان را تا حدودي براي کسب تمام امتيازات اين بازي آسان خواهد کرد.
از سوي ديگر چشم واليباليست هاي کشورمان به دو بازي لهستان ميزبان با تيم ملي فرانسه صعود کرده است و از سوي ديگر نگاهي هم به بازي آمريکا با آرژانتين خوليو ولاسکو دارند.
لهستان بدون شک به عنوان ميزبان از بخت زيادي براي صعود برخوردار است و اين را هم مي شود از نظر فدراسيون جهاني که دوست دارد ميزبان در مرحله بعد حضور داشته باشد و هواداران اين تيم ورزشگاه را پر کنند، مشاهده کرد و هم با توجه به کيفيت بازي اين تيم شانس و اقبال زياد آنها براي صعود را مي توان متصور بود.
به هرحال فرانسه صعود کرده و شايد با استراحت به بازيکنان اصلي خودش زمينه را براي برد قاطع لهستان فراهم کند. بدون شک کسب حتي يک امتياز توسط لهستان برابر فرانسه کار صعود ما را با توجه به امتيازهاي بيشتر ميزبان و قطعي شدن حضورش در مرحله بعد نسبت به ما با مشکل هاي زيادي مواجه خواهد کرد.
با اين شرايط اگر لهستان فرانسه را شکست دهد و يا حتي يک امتياز برابر فرانسه بگيرد اميدمان به هنرنمايي شاگردان خوليو ولاسکو، سرمربي سابق تيم ملي واليبال ايران در راس کادرفني آرژانتين است. شاگردان ولاسکو کار سختي برابر آمريکايي دارند که به راحتي نمي خواهد شانس صعود در مرحله بعد را از دست بدهد.
اگر ايران بتواند صربستان را شکست دهد و تيم آرژانتين بتواند آمريکا را ببرد و يا اينکه حداکثر يک امتياز به اين تيم بدهد آن موقع است که ايران مي تواند به راحتي يکي از سه سهميه حاضر در مرحله بعد باشد. کاري سخت اما ممکن که بايد ديد تيم آرژانتين که با هدايت ولاسکو در اين رقابت ها کيفيت و قدرت چنداني ندارد مي تواند زمينه ساز تحقق روياي حضور ايران در مرحله بعد باشد يا اينکه امشب پرونده ايران در اين رقابت ها بسته خواهد شد.

برنامه کامل بازي‌هاي روز يکشنبه و جدول رده‌بندي به شرح زير است:
گروه E:
* ايران - صربستان، ساعت 19:10
* آمريکا - آرژانتين، ساعت 19:10
* لهستان - فرانسه، ساعت 22:55
* ايتاليا – استراليا، ساعت 22:55

جدول رده‌بندي گروه E:
1- فرانسه 16 امتياز
2- لهستان 14 امتياز
3- آمريکا 13 امتياز
4- ايران 12 امتياز
5- صربستان 9 امتياز
6- آرژانتين 6 امتياز
7- ايتاليا 2 امتياز
8- استراليا بدون امتياز

گروه F:
* برزيل - روسيه، ساعت 19:10
* فنلاند - بلغارستان، ساعت 19:10
* آلمان - کانادا، ساعت 22:55
* کوبا - چين، ساعت 22:55

جدول رده‌بندي گروه F:
1- برزيل 18 امتياز
2- روسيه 17 امتياز
3- آلمان 12 امتياز
4- کانادا 10 امتياز
5- کوبا 5 امتياز(معدل 0.600)
6- بلغارستان 5 امتياز(معدل 0.533)
7- فنلاند 3 امتياز
8- چين 2 امتياز

نظر شما