شناسهٔ خبر: 12816267 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رویکرد | لینک خبر

برای دیدار با مقامات ارشد ایران؛

رئیس‌جمهور کرواسی به همراه یک هیات عالی رتبه اقتصادی فردا به تهران می آید

رئیس‌جمهور کرواسی فردا به تهران می اید

رئیس جمهور کرواسی به منظور انجام سفری رسمی و در رأس یک هیأت عالیرتبه بعدازظهر سه شنبه ٢٨ اردیبهشت ماه وارد تهران می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل " رویکرد"، "کلیندا گرابار کیتاروویچ" رئیس‌جمهور کرواسی به منظور انجام سفری رسمی بعدازظهر سه‌شنبه ٢٨ اردیبهشت ماه وارد تهران می‌شود.

وی روز چهارشنبه با مقامات ایرانی از جمله حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

 در همین زمینه روزنامه «وچرنی» از روزنامه‌های پر تیراژ کرواسی با اشاره به سفر «کلیندا گرابار کیتاروویچ» رئیس جمهور این کشور در رأس یک هیأت اقتصادی به تهران نوشت: مطمئنا این سفر موفقیت‌آمیز خواهد بود و نتایج مثمرثمری همراه خواهد داشت.

همچنین روزنامه «توتال کروشیا نیوز TOTal Croatia news» دیروز نوشت: کرواسی به دنبال توسعه همکاری تجاری با ایران است.

به نوشته این روزنامه، انتظار می رود دیدار هفته آتی رئیس جمهور کرواسی به همراه هیات بزرگی از تجار به ریاست اتاق بازرگانی کرواسی موفقیت آمیز باشد و به همکاری قوتر اقتصادی بین دو کشور منجر شود.

روزنامه توتال کروشیا نیوز نوشت: بازار ایران با برخورداری از ۸۰ میلیون نفر جمعیت، ظرفیت بالایی دارد. سال گذشته تجار و سیاستمدارانی از ایران اعلام کردند کرواسی را کشوری بسیار مهم قلمداد می کنند و این امر نه فقط به خاطر موضع ژئوپلتیکی کرواسی، بلکه به دلیل آن است که کرواسی را کشوری دوست می دانند که هرگز به ایران پشت نکرده است و از این رو، امتیاز خاصی برای این کشور در مقایسه با سایر کشورها قائل هستند.

این روزنامه کرواسی افزود: ایران، از ذخایر بزرگ گاز برخوردار است و می تواند نقش مهمی را به عنوان تولید کننده گاز ایفا کند. کرواسی نیز در منطقه بسیار مهمی از لحاظ ژئوپلتیکی واقع شده است و می تواند به یک توزیع کننده گاز ایران در میان بسیاری از کشورهای اروپایی بدل شود.

ایرانی ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در پایانه گاز طبیعی مایع (LNG)، ساخت کشتی، صنعت پتروشیمی و گردشگری هستند. شرکت‌های کروات سرمایه گذاری در بخش زیرساختارها و انرژی را هدف قرار می دهند.

شرکت نفت کرواسی (آی ان آ) در سال ۲۰۰۸ توافقی را درباره اکتشاف نفت و گاز در هفده میدان گازی ایران امضا کرد اما این پروژه به دلیل تحریم‌ها متوقف شد.

رئیس‌جمهور کرواسی را در این سفر صاحبان و مدیران حدود ۵۰ شرکت از بخش‌های انرژی، دارویی و... همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور کرواسی پنج‌شنبه تهران را ترک می‌کند.

نظر شما