شناسهٔ خبر: 12772640 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

لاریجانی:

باید خدا را شکر کرد که شهردار خوب و عاقلی داریم/ شهر آفتاب نمونه بارز همکاری بخش‌های مختلف است

رئیس مجلس با بیان اینکه کار شهردار تهران برای احداث شهر آفتاب قابل تقدیر است، گفت: مدیریت جهادی را در اقدامات دیگر شهرداری در تهران شاهد هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی «نسیم آنلاین»، علی لاریجانی در اختتامیه بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب با بیان اینکه کار شهردار تهران برای احداث شهر آفتاب قابل تقدیر است، گفت: مدیریت جهادی را در اقدامات دیگر شهرداری در شهر تهران شاهد هستیم،  البته احداث شهر آفتاب پیام دیگری هم دارد مبنی بر اینکه وقتی بخش های مختلف کشور با هم هماهنگ کار می کنند باعث رشد جدی جامعه خواهد داشت.

وی ادامه داد: شهر آفتاب یک نمونه از هماهنگی بخش های مختلف کشور است و کسانی که کارهای عمرانی کرده اند می دانند انجام دادن چنین کارهایی چقدر مشکل است ، ولی وقتی بخش های مختلف دست به دست هم دهند کارها به خوبی انجام خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی می گوییم باید کارها را به سمت همدلی و همگرایی سوق دهیم بدیم جهت است که با همدلی و همگرایی کارها به پیش می رود،  در حقیقت باید کاستی های یکدیگر را جبران کنیم تا ایران آباد شود و اینکه وقت را به جدال بگذرانیم،  کفران نعمت است.

لاریجانی با بیان اینکه باید از وزیر ارشاد برای برگزاری نمایشگاه تشکر کنیم،  ادامه داد: برگزاری نمایشگاه نیز تلاش های زیادی را می طلبد و این نمایشگاه رویداد بزرگ فرهنگی به شمار می رود و تمهیدات آن وقت زیادی را می طلبد.

وی تصریح کرد: طبق گزارش ها ناشران و مردم از برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب رضایت داشتند و گام های رو به رشدی در این زمینه داشته ایم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائلی در حوزه نشر اشاره کرد و گفت: در سیستم توزیع مشکل داریم که باید از اتحادیه ناشران کمک بگیریم. خودتان باید دست به دست هم دهید. ما هم تلاش می‌کنیم که تسهیلاتی را فراهم کنیم و در برنامه ششم مد نظر قرار دهیم ولی کار باید به دست خودتان صورت گیرد. ما پرهیز داریم که بخش‌های دولتی را وارد کار کنیم؛ اگر خودتان طرحی را آماده کنید، وزیر فرهنگ نیز استقبال می‌کند و ما هم در مجلس جاهایی را برای حمایت از این امر در نظر خواهیم گرفت.

او ادامه داد: سیستم‌های چاپ در ایران هم باید مطابق شرایط روز، روزآمد شود و سرمایه‌گذاری‌های جدید صورت گیرد. وضعیت چاپ و صحافی بهبود پیدا کند. اگر خودتان دست به کار شوید، ما هم کمک خواهیم کرد.

لاریجانی سپس به مشکل کپی‌رایت در کشور پرداخت و گفت: ممکن است عدم توجه به کپی‌رایت فواید کوتاه مدتی در کشور داشته باشد ولی در دراز مدت عدم رعایت آن شما را از تحقق بازارهای جهانی بازمی‌دارد. باید در مورد قانونمندی بین‌المللی فکر کرد. این مسئله باید سامان پیدا کند.

او همچنین پیشنهاد داد: وزارت ارشاد با همکاری ناشران قاعده‌ای تنظیم کند و مجلس آینده نیز می‌تواند کمک کند و سامانه جدیدی را برای نشر به وجود بیاید.

رییس مجلس در پایان تاکید کرد: دولت و مجلس باید از بخش نشر حمایت کند تا زمینه برای در دست گرفتن کتاب توسط مردم آسان‌تر شود. نباید این را هزینه در نظر گرفت؛ حمایت از این بخش مورد توجه ماست. اگر در برنامه ششم پیشنهادی داشته باشید، ما تمهیداتش را فراهم خواهیم کرد.

نظر شما