شناسهٔ خبر: 12751420 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

«شیخ نعیم قاسم» در مراسم تشییع پیکر شهید بدرالدین:

شهید «بدرالدین» ضربات سهمگینی به صهیونیستها وتکفیریها وارد کرد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه صهیونیستها و تکفیریها ضربات سهمگینی از سوی شهید «مصطفی بدرالدین» متحمل شدند، گفت: تحقیقات پیرامون علت انفجار در مرکز حزب الله در دمشق ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز در مراسم تشییع پیکر شهید «مصطفی بدرالدین» از فرماندهان برجسته مقاومت اقدام به ایراد سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش، وی در جریان این سخنرانی با بیان اینکه شهید بدرالدین یک مجاهد شجاع در صحنه نبرد محسوب می شُد، اظهار داشت: شهید بدرالدین همواره در جبهه مقاومت علیه استکبار حضور فعال داشت.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تصریح کرد: زندگی شهید بدرالدین سرشار از مجاهدت های در راه خدا و رشادت هایی است که در تاریخ ثبت خواهد شد.

شیخ نعیم قاسم در ادامه اظهار داشت: تکفیریها و رژیم اسرائیل ضربات سهمگینی را در پی حضور شهید بدرالدین در صحنه های نبرد متحمل شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انفجاری که در نهایت منجر به شهادت «مصطفی بدرالدین» شد، اظهار داشت: انفجاری که رخ داد، بسیار شدید بود و برادران ما همچنان مشغول تحقیق پیرامون علت وقوع آن هستند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: طی ساعات آینده جزئیات علت وقوع انفجار در یکی از مراکز حزب الله در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق که شهادت «مصطفی بدرالدین» را به دنبال داشت، اعلام می شود.

گفتنی است، «مصطفی بدرالدین» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان در سال ۱۹۶۱ چشم به جهان گشود. او از همان دوران ابتدایی پیوستنش به جبهه مقاومت در لبنان سرسختانه به مقابله با جبهه مقابل یعنی رژیم صهیونیستی پرداخت.

پس از اشغال کویت توسط صدام معدوم، تَنی چند از اعضای مقاومت از جمله شهید «مصطفی بدرالدین» در زندان کویت گرفتار شدند. وی از سال ۱۹۸۳ تا اوایل سال ۱۹۹۰ در زندان کویت اسیر بود.

شهید بدرالدین پس پایان دوران اسارت و آزادی از زندان کویت بار دیگر به لبنان بازگشت تا در جبهه نبرد حق علیه باطل نقش آفرینی کند. وی قصد داشت تا پس از آزادی از زندان کویت فرماندهی نیروهایی را که برای آزدسازی جنوب لبنان از اشغال صهیونیستها آموزش می دیدند، بر عهده گیرد.

حزب الله لبنان امروز با صدور بیانیه از از شهادت «مصطفی بدرالدین» به دنبال وقوع انفجاری مهیب در یک مرکز این گروه در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق خبر داد.

نظر شما