شناسهٔ خبر: 1271095 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

ایران – لهستان ؛ حضور در جمع ۶ تیم برتر والیبال جهان

صاحب‌خبر -
 

تیم ملی والیبال ایران در ادامه مسابقات قهرمانی جهان – ۲۰۱۴ لهستان، ساعت ۲۳ امروز به مصاف تیم میزبان می رود تا با کسب سومین پیروزی در دور دوم این رقابت ها، صعود خود را به جمع ۶ تیم برتر جهان قطعی کند.

تیم ملی والیبال ایران، امشب در سومین مسابقه از مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان به پیکار تیم لهستان می رود. لهستانی ها – که از امتیاز میزبانی این دوره از مسابقات جهانی برخوردارند – از مدت ها قبل، برای قهرمانی برنامه ریزی کرده اند.

آنان، برای صعود به جمع سه تیم برتر والیبال جهان به پیروزی مقابل ایران نیاز دارند. هواداران پرشور والیبال لهستان، دوست ندارند که شاهد شکست تیم خود در بازی با ایران باشند. ملی پوشان والیبال ایران که در مرحله دوم مسابقات جهانی، دو پیروزی ۳ امتیازی مقابل تیم های استرالیا و آرژانتین داشته اند، برای کسب سومین پیروزی ۳ امتیازی و صعود به دور بعد به مصاف تیم میزبان می روند.

لهستانی ها که بعد از نایب قهرمانی در جام جهانی – ۲۰۱۱ و قهرمانی در لیگ جهانی – ۲۰۱۲ سیر نزولی خود را آغاز کردند،برای بازگشت به روزهای اوج خود، تغییرات زیادی را تجربه کرده اند. آنان، امید زیادی دارند که در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان، بار دیگر توانایی های خود را نشان دهند.

لهستان، همیشه در زمره تیم‌های خوب و تراز اول والیبال جهان محسوب شده است. قهرمانی در المپیک – ۱۹۷۶ بزرگترین افتخار این تیم است. یک مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان، دو مدال نقره جام جهانی، یک مدال طلا و یک برنز لیگ جهانی و یک مدال طلا، پنج نقره و دو برنز قهرمانی اروپا، از مهمترین افتخارات این تیم به شمار می رود.

تیم ملی والیبال ایران، بعد از سال ۲۰۱۰ همواره عنوان شگفتی‌ساز رقابت‌های مختلف را به خود اختصاص داده است. سروقامتان والیبال ایران در سال های اخیر، همه تیم‌های بزرگ جهان به جز روسیه را شکست داده‌اند. ملی پوشان والیبال ایران در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان با پیروزی بر تیم های آمریکا و ایتالیا، ملقب به «غول‌کش» شدند.

اگرچه والیبال ایران پیروزی‌های زیادی را در سال‌های اخیر بدست آورده، ولی هنوز موفق به کسب مدال جهانی نشده است. بهترین افتخار تیم والیبال ایران، کسب رتبه چهارم در لیگ جهانی امسال بود. این تیم، دو مدال طلا ، یک نقره و یک برنز آسیا را کسب کرده است. والیبال ایران، سه مدال بازی‌های آسیایی را در کارنامه افتخارات خود دارد. اما تاکنون سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را کسب نکرده است و در آخرین رنکینگ جهانی در رده یازدهم قرار دارد.

تیم های والیبال ایران و لهستان، بارها در دیدارهای رسمی و دوستانه با هم بازی کرده اند. یکی – دوماه قبل، هر کدام از دو تیم، دو بار دیگری را در خانه شکست داده است. نتیجه پنجمین رویارویی رسمی والیبال ایران و لهستان، اهمیت بسیار زیادی برای دو تیم دارد. کسب امتیاز از این مسابقه، آنان را در صعود به دور بعد، امیدوار می کند.

برنامه ادامه مسابقات والیبال قهرمانی جهان – ۲۰۱۴ لهستان به این شرح است:

بازیهای امروز

گروه E (شهر لوژ)

ساعت ۱۹٫۱۰: صربستان – فرانسه

ساعت ۲۲٫۵۵: لهستان – ایران

گروه E (شهر بیدگوشچ)

ساعت ۱۹٫۱۰: آرژانتین – ایتالیا

ساعت ۲۲٫۵۵: استرالیا – امریکا

گروه F (شهر کاتوویسا)

ساعت ۱۹٫۱۰: برزیل – کانادا

ساعت ۲۲٫۵۵: آلمان – روسیه

گروه F (شهر وروکلاو)

ساعت ۱۹٫۱۰: فنلاند – چین

ساعت ۲۲٫۵۵: کوبا – بلغارستان

بازیهای فردا

گروه E (شهر لوژ)

ساعت ۱۹٫۱۰: صربستان – ایران

ساعت ۲۲٫۵۵: لهستان – فرانسه

گروه E ساعت ۱۹٫۱۰: آرژانتین – امریکا

ساعت ۲۲٫۵۵: استرالیا – ایتالیا

گروه F (شهر کاتوویسا)

ساعت ۱۹٫۱۰: برزیل – روسیه

ساعت ۲۲٫۵۵: آلمان – کانادا

گروه F (شهر وروکلاو)

ساعت ۱۹٫۱۰: فنلاند – بلغارستان

ساعت ۲۲٫۵۵: کوبا – چین

کنترل هیجان بازیکنان

سرمربی تیم ملی والیبال ایران، پس از پیروزی مقابل تیم آرژانتین با هدایت خولیو ولاسکو، گفت: بازیکنان، انگیزه زیادی برای رویارویی با تیم ولاسکو داشتند و من سعی کردم، هیجان آنان را کنترل کنم.

«اسلوبودان کواچ»، پس از پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل آرژانتین، افزود: بازی بسیار خوبی داشتیم. بازیکنان ایران، بسیار با انگیزه و با قدرت کار کردند. طبیعی بود که آنان، انگیزه زیادی برای بازی مقابل خولیو ولاسکو داشته باشند. من هم سعی نکردم، این انگیزه را از آنان بگیرم. والیبال ایران، پیشرفت زیادی کرده و اکنون بهترین «ورزش تیمی» ایران است.

وی، تصریح کرد: ما در طول بازی، سعی کردیم تا هیجان بازیکنان را کنترل کنیم. در بازی بعدی، کار سختی مقابل لهستان داریم. آنان از امتیاز میزبانی برخوردار هستند. خود را برای جو سالن و هواداران حریف، باید آماده کنیم. ۱۴ هزار تماشاگر، این تیم را حمایت می کنند؛ ما نمی‌خواهیم، شانس صعود خود را از دست بدهیم. می‌رویم که بجنگیم و نتیجه بگیریم.

نظر شما